העולם אולי השתנה, אבל את כוחות היצירה לא ניתן לעצור. פסטיבל דוקאביב מציג: דוקוסטרים, אירוע אונליין אוצרותי, שיתקיים בין ה־13 ל־23 במאי בשיתוף יס דוקו ו־HOT8. מדובר באירוע סטרימינג חדש, שלפי המארגנים אינו מחליף את פסטיבל דוקאביב שעדיין צפוי להתקיים בספטמבר 2020. 

בתוכנית נמצאים עשרה סרטים תיעודיים בינלאומיים, כאשר אחד מהם יוקרן בבכורה עולמית, וזאת לצד יצירה דוקומנטרית מקומית, הכוללת סרטי ביכורים מהשנה החולפת. ההקרנות יתקיימו בכל שעות היום ותמורת תשלום סמלי לצפייה (עשרה שקלים להקרנה בודדת ו־80 שקלים לצפייה בכל הסרטים בתוכנית).

כל הסרטים הבינלאומיים מתורגמים לעברית, וכל ההכנסות מהצפיות בסרטים הישראליים יועברו ישירות ליוצרים. בעשרת ימי האירוע ייערכו שיחות וובינר עם יוצרים המציגים בפסטיבל והקדמות של אורחים לפני חלק מהסרטים.

קולנוע ריק (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
קולנוע ריק (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

סרטה של הבמאית לורן גרינפלד “קינגמייקר”, שיוצג בבכורה, מגולל את סיפורה הלא ייאמן של הרודנית הפיליפינית אימלדה מרקוס וניסיונה לחזור לעמדת כוח אחרי הדחתה. במאית הסרט תשתתף בשיחת וובינר מיוחדת לצופי דוקוסטרים (יום חמישי, 14 במאי, 19:00). עוד בין הסרטים ניתן יהיה לצפות ב”מאורת הזאבים” של קריסטל מוסל, שאף היא תקיים וובינר. הסרט זכה בפרס השופטים בפסטיבל סאנדנס. סרטם של ג’והן מאלוף וצ’רלי סיסקל “לגלות את ויויאן מאייר”, “פאלפ: סרט על אהבה, מוות וסופרמרקטים” של דן שדור, שהוא לא פחות מאשר סרט פולחן, ואחרים.

סרטי הביכורים הישראליים שיוצגו הם: “אנג’ליקה” של דן פאר; הסרט המדובר “גולדה” של שגיא בורנשטיין, אודי ניר ושני רוזנס; “הדברים הקטנים” של הבמאית מיכל אהרונסון; “זונה כמוני”, על סחר בנשים בישראל, של יעל שחר ושרון יעיש; “ילדי האשראם” של יהונתן אופק; “לבנטינית”, הסרט של רפאל בלולו על המשוררת ז’קלין כהנוב; “לתפוס את יהושע” של שי פוגלמן; “מחר כבר עבר” של בועז גולדברג, על חייו ומותו של המוזיקאי צ’רלי מגירה; “פתח את הפה” של הבמאית תמרה ממון; והסרט “האחות של מוסוליני” של ג’ונה סולימן, שזכה בפרס לסרט הביכורים בדוקאביב.