חברת הסטארטאפ היירו, אשר פיתחה צ'טבוט אשר עוזר לאבחן חולים בזמן אמת דרך אלגוריתם מיוחד שמעריך את הסיכון של אדם להיות חולה בקורונה, הפכה תוך חודש להיות שחקן טכנולוגי מרכזי במערך ההסברה הבריאותי בארצות הברית. 

המצב הנוכחי בו מדינות רבות מוגבלות מאוד באמצעים לאבחון הקורונה אצל חולים מגביר את החרדה בקרב אלפי אנשים אשר מאמינים שאולי נדבקו או נחשפו לנגיף. הצ׳טבוט של היירו מנתח אלפי שאלות שאזרחים שואלים ומספק תשובות אינטליגנטיות כדי לשפר את ההבנה ובכך מפחית את חוסר ההבנה והמיסקונספציות הרבות שקיימות בקשר לנגיף הקורונה. 

העובדה שהחברה מציעה בימים אלה את השירות בחינם לכל גוף רפואי ושההטמעה היא מיידית ולא דורשת מאמצים מצד הארגון, גרמה למבול של פניות דווקא מצד ארגונים בינלאומיים. כחודש לאחר ההשקה, המוצר כבר מוטמע אצל מעל ל-10 ארגוני ענק רפואיים בארצות הברית המחזיקים במאות בתי חולים ומיליוני לקוחות, ביניהם Mercy health, Bon Secours, Montefiore health וNovant health, כאשר בצ׳טבוט משתמשים אלפי אנשים בכל יום. 

מנכ"ל החברה, ישראל קרוש טוען שהמשבר הנוכחי דורש שעכשיו זה הזמן עבור חברות טכנולוגיה לא לחשוב רק על רווחים, ולהפנות כל משאב שהם יכולים כדי לעזור להתמודד ולצמצם את היקף הפגיעה של נגיף הקורונה: ״ההתמודדות הרפואית היא כאוטית. אנו שומעים מהלקוחות והשותפים שלנו אשר נמצאים בחנית המאבק ונמצאים תחת עומס פניות אדיר. לכן פיתחנו את הממשק והנגשנו אותו בחינם לכל המערכת הרפואית, כדי להקל ככל הניתן על העומס ואולי אפילו להציל חיים דרך הסברה ומענה מידיים. אנו רק ממלאים את החלק שלנו במאבק״. 

החברה עוד אומרת שהעובדה שהתגובות מצד ארגוני ענק היו כל כך מהירות מסמלת שינוי תפיסתי ענק במערכת הרפואית העולמית בשני היבטים: האחד הוא שארגונים נאלצים להסתמך על טכנולוגיה ואוטומציה בצורה משמעותית הרבה יותר, והשני הוא ברמת הפתיחות והמהירות של ארגוני ענק לנסות ולרכוש פתרונות יותר חדשים וצעירים.