לראשונה מאז נכנסה איראן לסוריה היא מצמצמת את כוחותיה במדינה, ומפנה בסיסים מסוריה, טוען היום גורם בטחוני בתדרוך לכתבים הצבאיים ומוסיף כי ישראל תמשיך להגביר את הלחץ על איראן עד ליציאתה מסוריה.

עוד הוסיף הגורם: "סוריה משלמת מחירים הולכים וגוברים בשל הנוכחות של האיראנית בשטחה, על מלחמה שאינה שלה. איראן הפכה מנכס עבור סוריה שתמשיך לשלם מחירים על כך שהאיראנים פועלים משטחם".

בישראל אומנם לא התייחסו לתקיפת חיל האוויר המיוחסת לישראל, אתמול בלילה במוסד המחקר המדעי הסורי, א- ספירה, דרום מזרחית לחלב, אך שר הביטחון אמר היום: "אנחנו נחושים יותר, כי בשביל איראן, סוריה זו הרפתקה רחוקה 1000 ק"מ מהבית, בשבילנו זה החיים. חיילים איראנים שבאים לאדמת סוריה מסכנים את חייהם, משלמים בחייהם וימשיכו ביתר שאת. אנחנו לא נוותר ולא נאפשר הקמת בסיס איראני קדמי בסוריה".

לאחר שלא דווח אתמול על הרוגים בתקיפות המיוחסות לחיל האוויר במתקן, במספר אמצעי תקשורת בסוריה אכן דווחו היום על מספר הרוגים בתקיפות של גורמים איראנים, אך כאמור אין לידיעה הזו אישור רשמי. התקיפה אתמול הייתה התקיפה השישית המיוחסת לישראל בחודש האחרון ונראה כי חיל האוויר הגביר את היקף התקיפות באופן משמעותי בחודש האחרון, כאשר מטרת התקיפות לפגוע בנוכחות האיראנית, בתשתיות השונות ובמפקדות, תקיפות שמטרתן גם לאותת כי בישראל יפעלו מול כל נוכחות איראנית בסוריה הקורה לעימות או לבניית הכוח מול ישראל ולא רק בתקיפה של שיירות נשק ומחסני אמל"ח.

עוד מזהים בישראל ירידה משמעותית בהיקף הטיסות המשמשות להברחת אמצעי לחימה מאיראן לסוריה בחודשים האחרונים, כאשר המגמה הזו התחזקה עוד יותר בחודשי הקורונה האחרונים.

מהגברת היקף התקיפות בחודש האחרון, המצוקה הכלכלית הכבדה באיראן ובלבנון, ההערכה היא שהתקופה הזו מביאה עמה גם שעת כושר להגביר עוד יותר את היקף התקיפות, כאשר בישראל גם נערכים לכך שעשויות להיות גם פעולות תגובה מצד איראן וחיזבאללה, בירי רקטות או פעולות לאורך הגבול מול כוחות  צה"ל. כך או כך המגמה של התקופה האחרונה צפויה להמשך.