חברת אל על דיווחה היום (שלישי) על החלטתה להאריך את ההפסקה הזמנית של טיסותיה המסחריות עד ל-30.05.2020. את החלטתה נימקה החברה כי בעקבות ההקלות עליהן הכריז אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלא כללו בתוכן הקלות משמעותיות שישפיעו על ענף התעופה, החברה נאלצת להאריך את הפסקת הפעילות. אם זאת, סייגו ואמרו כי בכוונת החברה להפעיל טיסות מטען באופן סדיר. 

בהודעה רשמית מטעם החברה נכתב כי "בהמשך לדיווח המיידי של החברה מיום 1 במאי 2020, בדבר ההפסקה הזמנית של טיסות הנוסעים הסדירות שלה, מודיעה החברה כי נוכח העובדה שההקלות אשר פורסמו על ידי משרד הבריאות אתמול, 4 במאי 2020, אינן כוללות הקלות ביחס לחובת הבידוד החלה על נוסעים נכנסים לישראל ולאיסור כניסת זרים לישראל ולאור הביקוש הנמוך לטיסות נוסעים, החליטה להאריך את משך ההפסקה הזמנית של טיסותיה כאמור, עד ליום 30 במאי 2020. יצוין כי, בכוונת החברה להמשיך ולקיים טיסות מטען אל ומישראל, לרבות שימוש במטוסי נוסעים למטרה זו וכן טיסות נוסעים מיוחדות לפי הצורך". 

מטוס אל על (צילום: צילום מסך)
מטוס אל על (צילום: צילום מסך)

עם תחילת המשבר הכלכלי שנוצר בעקבות התפשטות נגיף הקורונה בישראל, התמודד חברת אל עם קשיים. הדרג המקצועי במשרד האוצר הודיע בתחילת אפריל כי הוא מתנגד לאישור חבילת הסיוע הכלכלית לחברת התעופה המוכרת, כחלק מתוכנית הממשלה להתמודדות עם משבר הקורונה.

נציגי המשרד מסרו לחברה בעל פה כי נכון לעתה, עמדת הצוות המקצועי הינה שלא לאשר את חבילת הסיוע המבוקשת.כאמור, ועדת הקורונה התכנסה כדי לדון בהשלכות של משבר הקורונה על ענפי התיירות, התעופה והחקלאות. במהלך הדיון הפתיע יו"ר דירקטוריון אל על, אלי דפס, שהתריע כי "אם לא נקבל עזרה מיידית בטווח הימים הקרובים - החברה עלולה להיסגר".