עם החזרה לשגרה, רשויות רבות ברחבי הארץ, בהן תל אביב, נערכות לפתיחת בתי הקפה, המסעדות והברים לישיבה ולפתיחת חופי הרחצה.
בחוף פרישמן בתל אביב הוצבו אתמול עשרות כיסאות לשיזוף, בהקפדה על שמירת מרחק ביניהם. כמו כן הוצבו גם שמשיות במרחק של כ־3 מטרים זו מזו.

בינתיים לא חודשו שירותי ההצלה, וחופי הרחצה לא נפתחו רשמית. יו"ר איגוד ערים כנרת וראש מועצת עמק הירדן עידן גרינבאום הזהיר שלנוכח הנחיות סותרות שאינן מתואמות, לדבריו, בין משרדי הממשלה בנוגע לחופי הרחצה עלולים להיגרם אסונות. "המצב בשטח מביא לאבסורד. מצד אחד מנחים אותנו משרדי הפנים והבריאות להמשיך ולסגור את חופי הכנרת ולסלק אנשים המגיעים לחופים. מצד שני, משרד הספורט מאשר שיט לספורטאים בעת שלנו אין אישור להפעלת שירותי הצלה בחופים", הוא התריע: "אם חלילה ייפצע או יטבע שייט, מי יסייע בהצלתו באין שירותי הצלה בחופים? על מי תוטל האחריות לביטחונו?".

שומרים על מרחק שני מטר בחוף פרישמן (צילום: אבשלום ששוני)
שומרים על מרחק שני מטר בחוף פרישמן (צילום: אבשלום ששוני)

בתל אביב יחדשו היום את אכיפת חוקי החניה, גם בכחול־לבן. העירייה גם תאסור חניה במקומות המיועדים להורדת ולהעלאת נוסעים ובסמיכות למוסדות חינוך, והחל מיום ראשון גם תבוטל הוזלת התעריפים היומיים לחניה בחניוני החברה העירונית "אחוזות החוף".

בתוך כך, קבוצת עזריאלי, כמו בעלי קניונים אחרים בארץ, נערכת לחזרה לשגרה מחר, ופרסמה אתמול שתשקיע 200 מיליון שקל בתוכנית להחזרת הקניונים לשגרה. במסגרתה יינתנו לשוכרי החנויות בקניונים הטבות בשכר דירה ובדמי ניהול לחודשים מרץ־מאי. נוסף על כך הוקמה קרן סיוע פיננסית בהיקף 100 מיליון שקלים, שתסייע לחנויות בקניונים.

הקבוצה תפעיל קמפיין רחב לעידוד חזרת הציבור לקניונים. היו״ר דנה עזריאלי: "אנו ערוכים לפתיחה מיידית, לפי הנחיות הממשלה. יש לי אחריות כלפי השוכרים שלנו". היא הוסיפה כי המרחבים הציבורים בכל הקניונים עברו חיטוי יסודי. בכניסות יימדד חום ויהיה מעקב למניעת התקהלויות.