מה על הצהרונים? הסיכום בין האוצר למשרד החינוך בכל הקשור לסוגיית פתיחת הצהרונים, לאחר החזרה ל"שגרת הקורונה", טרם יושב. מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, התייחס לפתרון שהוא צופה לסוגייה, בריאיון שהעניק הבוקר (רביעי) לכאן רשת ב': "יש לי יסוד סביר להניח שהסוגייה תיפתר, ואני מעריך שבשבוע הבא כשהגנים ייפתחו, יהיה לנו גם מענה הדרגתי לצהרונים".

אבי נאור, שמואל אבואב ויצחק הרצוג (צילום: יח''צ)
אבי נאור, שמואל אבואב ויצחק הרצוג (צילום: יח''צ)

"אם אנחנו צריכים 100 אלף מקומות פיזיים שבהם מתנהלת מערכת החינוך, עכשיו צריך להכפיל את זה. זו משימה שלא ניתן לעשות אותה", התייחס המנכ"ל לביקורת שנמתחה על חוסר המסוגלות של בתי הספר לעמוד בתקנות המחמירות של משרד הבריאות. עוד אמר כי "לא ניצור אשליה שאנחנו לוחצים על כפתור ויכולים לתת מענה, אנחנו במצב מורכב שמדינת ישראל והעולם לא נתקלו בו. אין חגיגיות ואין התלהבות של שמחה, יש כורח המציאות".

כזכור, אמש הגיעו השרים להסכמה לגבי המתווה שיתאפשר לפתוח בו את גני הילדים, במתכונת של קבוצות של עד 18 ילדים, ובשעות דיפרנציאליות, על מנת להקטין את מספר הנוכחים בחללים סגורים. כמו כן, על פי ההסכמות, הממשלה תהיה זו שתישא את העלות הכלכלית שבהפעלת המעונות במתכונת החדשה, המחייבת על פי הוראות משרד הבריאות.