המגמה החיובית נמשכת: מניין קורבנות הקורונה לא עלה ביממה האחרונה ועומד היום (חמישי) על 239. מניין החולים שנדבקו מאז פרוץ המגיפה עלה בשבעה בלבד ל-16,346, ומספר החולים הפעילים ירד ב-30 ל-5,370. באופן דומה, גם מספר המונשמים ממשיך לרדת והגיע ל-69. עד כה החלימו מהנגיף 10,737 בני אדם. מנתוני משרד הבריאות עולה עוד כי אתמול בוצעו 7,832 בדיקות.

בשורה טובה נוספת הגיעה מבית החולים ברזילי באשקלון, שהצטרף לכמה בתי חולים נוספים, בהם הדסה עין כרם בירושלים, והודיע על סגירת מחלקת הקורונה שנפתחה בו.

כמו כן, מלון דן פנורמה תל אביב הפך רשמית למלונית למבודדים אשר חזרו מחו"ל וחייבים בידוד של 14 יום על פי הנחיות משרד הבריאות. חולי הקורונה הקלים שהיו בו הועברו למקומות אחרים, והוא עבר תהליכי חיטוי שונים כל האזור הצהוב בו שהו חולי הקורונה לרבות כל החדרים, האולמות, המעליות והשטחים הציבוריים.

עוד נמסר: "תהליך החיטוי בוצע על ידי חברה חיצונית המאושרת על ידי משרד הבריאות ומתמחה בחיטוי כנגד וירוס הקורונה. המלון יתחיל לקלוט אורחים הזקוקים לבידוד של 14 יום החל ממחר, יום ה' ה-7/5/20, בתיאום מול מפקדת פיקוד העורף שנשארה לפעול במלון כרגיל".

חיטוי מלון דן פנורמה (צילום: באדיבות דן פנורמה ת''א)
חיטוי מלון דן פנורמה (צילום: באדיבות דן פנורמה ת''א)

בתוך כך, שני חולי הקורונה במצב הקשה ביותר - אפיק סויסה בן 22 ושמעון לוי בן 55 נשוי ואב לשבעה ילדים ושבעה נכדים, יצאו לראשונה מהיחידה לטיפול נמרץ קורונה בבית החולים איכילוב בה הם מאושפזים, לחצר בית החולים ובליווי הצוות הרפואי ונפגשו עם משפחתם תחת אור השמש.  ד״ר עדי נמרוד, מנהל היחידה לטיפול נמרץ כללי שליווה את מבצע הביקור יחד עם איריס ברמן, האחות האחראית של היחידה הסביר כי "לעיתים נפשם של המטופלים משתופפת קמעה וזה תהליך שמרחשת בהדרגה לאחר שהייה ממושכת של מצב מסכן חיים בטיפול נמרץ שמשול למעין ׳בית כלא׳ מנוטר עמוס במכשירים מנוכרים וצפצופים מחרישי אוזניים במצב של דמדומים וחוסר ודאות קיום".

לדבריו, בשלב זה, אנו הצוות המטפל חשים חובה לטוע במטופלים תחושת אופטימיות ושיש אור בקצה המנהרה ולכן מטעינים אותם באנרגיה חיובית ואופטימית ולצורך כך הוצאתי אותם מהאווירה הדחוסה של טיפול נמרץ אל האוויר הפתוח להחשף לאור השמש וציוץ הציפורים - מעין לגימת חיים ואנרגיה להמשך הדרך. "תהליך זה הוא חיוני למטופלים ובוודאי למשפחותיהם שחיות בדאגה וחוסר וודאות וקל וחומר בשעה שנאסר עליהם לבוא במגע פיזי עם יקירהם חולי הקורונה. אנו מקווים שמנת חיים זו תקל את משא המחלה של המטופלים ומשפחותיהם במסע הקורונה שנפל עלינו כרעם ביום בהיר", ציין עוד.

שני חולי הקורונה הקשים ביותר ב''איכילוב'' יצאו לראשונה לחצר בית החולים (צילום: ליאור צור, איכילוב)
שני חולי הקורונה הקשים ביותר ב''איכילוב'' יצאו לראשונה לחצר בית החולים (צילום: ליאור צור, איכילוב)

אסתר לוי, רעייתו של שמעון שביקרה אותו לראשונה הוסיפה: "זה היה מרגש מאוד. תמיד הלב שלי הייתה איתו והייתה לי תקווה שעוד נצחק על הימים האלה ושבורא עולם ישמור עליו והוא שמע את תפילתנו. תודה לצוות הנפלא שמסר את נפשו שהפך למשפחה שלנו וכולם ללא יוצא מן הכלל שבעזרת ה׳ נזכה לעשות סעודת הודיה להצלחתו". אירית סויסה, אמא של אפיק סיפרה: "התרגשנו מאוד ופעם ראשונה עם המסכות ובחוץ. זה היה שוק. אין לי מילים כדי להביע את השליחות של הרופאים והאחיות שמצליחים להשאר ממוגנים שעות עם ציוד מגן כזה. אני מודה מאוד על כל התפילות של עם ישראל והנס הגדול שקרה לנו שקרה לנו כאן באיכילוב. בעזרת  ה׳ בקרוב כבר נראה אותו עומד על רגליו בריא ושלם".

מספר חולים פעילים לפי ישוב:

מספר שכונות שיש בהן למעלה ממאה חולים:

מספרי החולים בכל השכונות ברחבי הארץ: