הרשת גועשת: השמועות סביב מותו של מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, לא מפסיקות להעסיק חובבי תיאוריות קונספירציה מרחבי העולם, שפרסמו היום (רביעי) תמונות בהן, לטענתם, מופיע כפיל גוף של העריץ.

כזכור, שמועות עיקשות בנוגע למחלתו ולאחר מכן מותו של קים פורסמו באמצעי התקשורת כבר מסוף חודש אפריל. בתמונה מהימים האחרונים, שהיא התמונה הראשונה של קים מאז חודש אפריל, ניתן להבחין, כך לפי גולשים, בשינויים גופניים ניכרים. בתמונה נראה השליט כשהוא נראה במצב רוח מרומם ובמצב גופני טוב, מה שסותר לחלוטין את הדיווחים על מצבו הבריאותי הרעוע. 

קים ג'ונג און בצילום מהעבר  (צילום: רויטרס)
קים ג'ונג און בצילום מהעבר (צילום: רויטרס)

גולשים החלו להצביע על ההבדלים בין התמונות החדשות לבין תמונות עבר של קים, ביניהם קמטים במקומות שונים, שוני ניכר במבנה השיניים, באף, בתנוכי האוזניים ובקו השיער. חלק מהגולשים תמכו בסברה כי התמונות החדשות עברו טיפול ושונו באמצעות גרפיקה ממוחשבת. חלקם טענו כי מדובר בתספורת שונה או במספר טיפולים קוסמטיים שעבר השליט. 

קים ג'ונג און- תמונה עדכנית (צילום: רויטרס)
קים ג'ונג און- תמונה עדכנית (צילום: רויטרס)

כזכור, כבר בסוף חודש אפריל החלו לצוץ דיווחים על מצבו של קים. "קים ג'ונג און נמצא במצב של צמח", כך דווח ב"דיילי סטאר", שטען כי על פי דיווחים של כתבים באסיה מנהיגה של קוריאה הצפונית מאושפז במצב קשה ונמצא בתרדמת. לעומת זאת, בסוכנות הידיעות "רויטרס" דווח מוקדם יותר כי סין שלחה צוות של רופאים מומחים כדי לסייע בטיפול במנהיג, וכי חל שיפור במצבו והוא מחלים מן הניתוח שעבר.

דיווח נוסף המחזק את ההשערה כי ג'ונג און נמצא במצב רפואי בעיית מגיע ממכון מחקר בוושינגטון, שדיווח כי כי רכבת מיוחדת שסביר להניח כי שייכת לשליט, זוהתה בצילומי לוויין חונה השבוע בעיירת נופש צפון קוריאנית. לפי גורמים במכון, הרכבת נצפתה חונה בתחנה בוונסאן ב-21 באפריל וב-23 באפריל. בהמשך ציינו כי סביר להניח שמדובר ברכבת של קים, אך בסוכנות הידיעות רויטרס מדגישים כי אין להם אישור שזו אכן הרכבת שלו או שהוא אכן בוונסאן.