הממשלה החליטה הערב (רביעי) על איסור הדלקת מדורות בל"ג בעומר, בעקבות משבר הקורונה, עם זאת הוחלט שלא להטיל סגר, בניגוד לחגים הקודמים ולהמלצת המל״ל.

כאמור, התקנות קובעות כי בתקופה שמיום חמישי הקרוב, ה-7 במאי 2020, ועד ליום רביעי, ה-13 במאי 2020, תיאסר הדלקת מדורות ברחבי הארץ, ויחד עם זאת, תיאסר השהייה בשטח הר מירון, למעט אנשים הגרים במקום או שנדרשים להגיע למקום במסגרת עבודתם. כמו כן, תיאסר השכרה של צימרים ויחידות אירוח בתקופה זו בשטח הר מירון, לכל אדם שאינו מתגורר במקום.

בנוסף, נמסר כי במקום אירועי ל"ג בעומר הנהוגים בכל שנה במתחם קבר רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון, יאפשר השר לשירותי דת, יצחק וקנין מש״ס, את קיומן של שלוש מדורות באזור קבר הרשב"י, שיתקיימו על פי היתר מיוחד, בנפרד ובמועדים שונים, כשמספר המשתתפים בכל אירוע הדלקה לא יעלה על 50 איש. השר וקנין מסר כי ייתן ייצוג שוויוני לקהילות שונות, לרבות ייצוג הולם לנשים.

כזכור, ביום שני המליצה המועצה לביטחון לאומי (מל"ל) על הטלת סגר בל"ג בעומר, שיחול ביום שני הקרוב, במתכונת דומה לזו שהייתה בפסח וביום העצמאות, על מנת למנוע יציאה למדורות בערב החג. המל"ל הציגה את עמדתה בישיבת הממשלה, אך חלק מהשרים הביעו התנגדות למהלך, וכאמור, הוחלט שלא לבצעה.

שר הפנים אריה דרעי אמר כי "הנתונים שמפרסם משרד הבריאות בהחלט טובים, אנחנו פועלים בצדק רק להקל על הציבור, על המשק ועל הסוחרים. לכן, לא נראה לי נכון והגיוני להחזיר את ישראל לסגר ביום ראשון לאחר שרוב המשק כבר פועל. האיסור המוצדק להדליק מדורות יישאר בעינו אך הסגר מיותר".