ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ מסרו הערב (רביעי) הודעה משותפת כי כי ממשלת האחדות תקום ביום רביעי הבא, ה-13 במאי, זאת לאחר השלמת תהליך החקיקה, שמתקיימת במקביל במשכן הכנסת לאורך הלילה, לגבי חוק הרוטציה.

במקביל, נמסר כי בכוונת נתניהו וגנץ להאריך את תקופת הרוטציה, ואת כהונת הממשלה, לארבע שנים, לאור הביקורת מצד שופטי בג״ץ לגבי הסעיף הזה בהסכם, שכרגע מתייחס לכהונה של שלוש שנים. על פי ההצעה עליה דנים, נתניהו יחזור לעוד חצי שנה בכס ראש הממשלה, לאחר השנה וחצי של גנץ בתפקיד, ולאחר מכן ישלים יו״ר כחול לבן חצי שנה נוספת בתפקיד בעצמו.

ל"מעריב" נודע כי בליכוד דורשים מכחול לבן את תיקי התקשורת והתרבות, בתמורה לתיק הבריאות, אך במפלגתו של גנץ מסרבים לוותר עליהם. גורמים בכחול לבן טוענים שהציעו לליכוד את תיקי המדע והטכנולוגיה והשיוויון החברתי. בנוסף נמסר כי גם ח"כ גבי אשכנזי, מספר שתיים בכחול לבן, זומן לשיחה.

שר הביטחון נפתלי בנט הודיע על רצונו לקבל את תיק הבריאות, ומסר היום: "פניתי באופן רשמי לראש הממשלה לבקש את תיק הבריאות והקורונה - על מנת להקים מערך פנדמיה לאומי לקראת ההתפרצות הבאה, שעלולה להגיע בחורף הקרוב. אם נקים מערך כזה, נוכל בפעם הבאה להתמודד עם המגיפה תוך פגיעה קטנה יותר בכלכלה".

נפתלי בנט. צילום מסך
נפתלי בנט. צילום מסך

אתמול כזכור, בנט התראיין אמש לחדשות 13 והבהיר כי "אם נתניהו מציע לי להיות שר הבריאות, עם סמכויות מלאות להקים גוף לאומי נגד מגפות הייתי עושה את זה, כי זו משימה לאומית ממעלה ראשונה. נושא עלה אבל הוא בינתיים לא הציע. אני יודע בדיוק מה הייתי רוצה לעשות שם".

לדבריו, "הכדור אצל נתניהו, נראה מה הוא יעשה. אני מאוד מקווה שהוא ירצה לשמור על הבלוק. לא נולדתי שר, מדינת ישראל שרדה יפה מאוד 72 שנה בלי שהייתי שר. אני איש מחנה לאומי ולכן לא פעלנו למען אדם מסוים אלא למען הדרך שלנו".

בנוסף, גורמים בכחול לבן מסרו אמש כי אחד מהמועמדים המובילים למשרד הבריאות הוא ד"ר מסעד ברהום, מנהל המרכז הרפואי גליל שבנהריה. הם הסבירו כי מתן התפקיד לברהום תאפשר לכחול לבן להדק את אחיזתה במשרד, וגם תגשים את חזונו של יו"ר המפלגה, בני גנץ, לאיוש תפקיד בכיר בידי נציג מהמגזר הערבי. בהרום מאייש את תפקיד מנהל בית החולים משנת 2007, אז הפך למנהל הערבי הראשון של בית חולים בישראל.