הסכסוך במשרד המשפטים: מכתב מטעמו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט נשלח הערב (רביעי) אל ממלא מקום פרקליט המדינה היוצא דן אלדד, בו התייחס לביטול פגישתו של הפרקליט עם מבקר המדינה. מנדלבליט כתב: "מנדלבליט במכתב לדן אלדד: "בהמשך למכתבך מאתמול, אשר פורסם בתקשורת, אבקש להבהיר לך בזאת כי הגם שמטבע הדברים לא ידוע מהן הטענות שבגינן ביקשת לקיים פגישה עם מבקר המדינה, ולמרות סיום תפקידך כממלא מקום פרקליט המדינה, איני רואה כל קושי בכך שתציג בפניו כל נושא שאתה סבור כי ראוי שמבקר המדינה ישקול לקיים בו בדיקה בהתאם לסמכויותיו"

כאמור, הסכסוך בצמרת משרד המשפטים מסרב לרדת מסדר היום. לאחר שהופסקה כהונתו כממלא מקום פרקליט המדינה, אמור היה דן אלדד להיפגש היום עם מבקר המדינה מתניהו אנגלמן. אלא שאתמול התקשר אלדד לאנגלמן וביקש לבטל את הפגישה. לפי גורמים במערכת המשפטית, "הופעלו עליו לחצים". בפגישה שתוכננה השניים היו אמורים לדון בבדיקה שהחל אלדד בעניין פרשת הרפז. בעקבות פניית עיתונאי טען אלדד שעלתה תמונה מדאיגה לגבי הטיפול בפרשה, בדגש על עניינו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

שלשום שב אלדד לתפקידו המרכזי, מנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות. זאת לאחר שפג תוקף המינוי, ושופט בית המשפט העליון מני מזוז הוציא צו על תנאי האוסר את המשך מילוי התפקיד מטעמו או מטעם אחר. סוגיית מינוי פרקליט המדינה עומדת גם במרכז ההסכם הקואליציוני. כעת אין למעשה פרקליט מדינה, לא בפועל ולא במינוי קבוע. מנדלבליט הוא שממלא את תפקיד פרקליט המדינה וזוכה לאהדה רחבה בקרב צמרת הפרקליטות.

עם זאת, נראה כי הקמת הממשלה תביא לפתרון המשבר. שכן, ח"כ אבי ניסנקורן אמור להתמנות לשר המשפטים במקום אמיר אוחנה. עם כניסתו לתפקיד צפוי שיואצו ההליכים להקמת ועדת איתור למינוי פרקליט מדינה ש"אינו לעומתי" למערכת.