חברי הכנסת מגיבים: מליאת הכנסת אישרה היום (חמישי) בקריאה שנייה שלישית, ברוב של 72 תומכים מול 36 מתנגדים, את התיקון לחוק יסוד הממשלה (ממשלת חילופים). לאחר האישור, עברו הח"כים להצבעות על ההסתייגויות להצעת החוק השנייה. בעקבות אישור החוק החלה מפלגת כחול לבן להחתים את חברי הכנסת שלה על המכתב לנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, שבו 61 חברי כנסת ממליצים לנשיא להטיל את תפקיד הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו. חברי הכנסת משני צידי הקשת הפוליטית הגיבו לאישור במליאה והביעו ביקורת ברשתות החברתיות. 

בתגובה לאישור החוק בכנסת, הודיעה מפלגת מרצ כי בכוונתה לעתור לעליון נגד חוק הרוטציה. חה"כ תמר זנדברג אישרה את הנושא בפוסט שהעלתה לחשבון הטוויטר הרשמי שלה, בו כתבה: "חוקי ההסכם הקואליציוני עברו, חוקים רעים בהליך עקום שרק מדגישים שמדובר בהסכם כניעה מושחת. מרצ עותרת לבג״ץ נגד החוק". 

יו"ר יש עתיד-תל"ם, חה"כ יאיר לפיד, הגיב לחתימת חברי כחול לבן להמליץ על נתניהו לראשות ממשלה ואמר כי "בני גנץ וגבי אשכנזי מחתימים עכשיו את חברי הכנסת שלהם על המלצה לנשיא למנות את נתניהו לראש ממשלה. מעולם לא רימו מעטים כל כך, מצביעים רבים כל כך, מסיבות עלובות כל כך".

בסיעתו של לפיד התייחסו להעברת חוק הרוטציה ומסרו: "ממשלת נתניהו החמישית תהיה המנופחת והבזבזנית בתולדות ישראל. 36 שרים, 16 סגני שרים והקמת עוד מעון רשמי, זה לא חירום ולא אחדות – זו שחיתות. זו ממשלת החלומות והחסינות של הנאשם נתניהו. זו ממשלה שלא תעביר את חוק הגיוס, לא תדאג לזכויות להט״בים, לא תבטל את חוק המרכולים, ולא תוציא את ישראל מהמשבר הכלכלי – רק תדאג להוציא את נתניהו מהכלא. 

מנגד, אנו נהיה הקול הרם והברור למען ישראל יהודית ודמוקרטית, ליברלית וחזקה. שבה לכל אחד זכות להיות הורה, חובה לשרת בצה"ל, והזדמנות שווה להצליח. נמשיך להילחם למען מעמד הביניים, העסקים הקטנים, הקשישים, אנשים עם מוגבלויות כל אלה ששוב נזרקו הצידה"

גם חה״כ סמי אבו שחאדה מטעם הרשימה המשותפת הגיב לאישור התיקון לחוק היסוד וכתב: ״גנץ נותן גיבוי מלא למושחת מבלפור ותורם את חלקו בקידום השחיתות. הקמת ממשלת נתניהו החמישית תמשיך את הכיבוש, הדיכוי והאפליה. אנו נמשיך להוביל את המאבק למען שיוויון וצדק לכל האזרחים. ממשלת קומבינת גנץ נתניהו לא תהיה שונה ממשלות נתניהו האחרות״.

חה"כ עופר כסיף מהרשימה המשותפת התייחס לחתימת ההמלצות לראש הממשלה נתניהו וכתב בטוויטר: "הבנתי שמחתימים כעת את אנשי כחול לבן על מסמך ההמלצה. באותו הנייר הם ממליצים גם על הפקרת מערכת הבריאות, על סירוב לתמוך במפוטרים, בעסקים הקטנים ובעצמאים, וגרוע מכל על סיפוח אפרטהייד. מי שחותם היום לנתניהו, נותן לו את הכוח להמשיך במדיניות ההרסנית שלו ומאבד כל זכות לבוא עליה בביקורת".

ח״כ היבא יזבק הצטרפה לחבריה למפלגה בביקורת וצייצה בחשבון הטוויטר שלה ״ממשלת הסיפוח הדו-ראשית והדו-פרצופית שנועדה לגבות שחיתות ומרמה וגזענות יצאה לדרך. אבל אנחנו לא נכנעים, אנחנו ברשימה המשותפת כאן בדיוק כדי לפעול נגד מדיניות הדיכוי הזו, ולמען זכויותיהם של כלל האזרחים".

ח"כ יוסף ג'בארין הגיב גם הוא ואמר כי "חוק הרוטציה אושר, שעות לאחר פסיקת בג"ץ. נתניהו הצליח במשימה להרוס את שאריות המרחב הדמוקרטי. הוא ריסק סופית את שלטון החוק והטיל אימה על בג"ץ שחשש להתערב. יחד עם מי שטען שהוא אלטרנטיבה, הם שוללים מהאופוזיציה את מעט הכוח שנותר. ממשלת נתניהו וגנץ היא מסוכנת, ואנחנו ניאבק בה עד תום".