ההסגר הוסר, הגבולות נפרצו. ראשי המדינה כבר מחלקים לעצמם מדליות ומכריזים - הצלחנו. אנחנו טובים יותר מרוב העולם. הכרזה שאפילו אם היא נכונה, מספקת היתר לשחרור רסן. ואם לא די בכך, הרי שמדי יום מגיעים לאולפנים אותם יחידי סגולה המטיפים תוך ציטוט סימוכין מדעיים שאין ממה לפחד, שאין הבדל בין הקורונה לשפעת עונתית. 

כאילו כל מדעני העולם, כל החוקרים, כל רשויות הבריאות שוגים בהנחותיהם, ורק הם צודקים. השונות בין וירוס הקורונה לשפעת זועקת לשמיים. נכון, שניהם וירוסים, שניהם קטנים ושניהם מידבקים בהדבקה טיפתית, אך כאן מסתיים כל הדמיון ביניהם. הלא גם איידס, מארס ואבולה הם וירוסים, האם תשוו גם אותם לשפעת?

מדובר בשתי משפחות נגיפים שונות לחלוטין, שמתנהגות אחרת. לשפעת, כידוע לנו, יש חיסון ועם טיפול היא חולפת תוך שבוע. אצל חולי קורונה, לעומת זאת, לעתים רק אחרי שבוע מתחיל מצב החולה להידרדר. דלקת הריאות המתרחשת בזמן שפעת היא רגילה ומוכרת, לעומת זאת דלקת הריאות בקורונה שונה לחלוטין בפתולוגיה ובפיזיולוגיה ונובעת מסערת ציטוקינים - מעין פאניקה של מערכת החיסון של הגוף. 

מחלת השפעת פוגעת בתינוקות, ילדים וזקנים, והקורונה מסוכנת בעיקר לזקנים. אחוז התמותה מנגיף הקורונה גדול עשרות מונים מזה שבשפעת המצויה. נכון לשעת כתיבת שורות אלו מתו בארצות הברית יותר מ־70 אלף בני אדם, והם מתים בקצב של כ־2,500 ביממה. נכון לזמן כתיבת טור זה, חלו בעולם קרוב ל־3.8 מיליון בני אדם, ויותר מרבע מיליון מתו. 

הקורונה עדיין ממתינה לפריצת דרך. ראינו מה קרה במדינות שאננות שנקטו מדיניות של חיסון עדר. בהתנהלות הזאת אכן יצרה בריטניה עדר. עדר של חולים ומתים. אז בואו לא נהיה שאננים. הקורונה עוד לא הולכת לשום מקום, היא עדיין איתנו עד שיהיו חיסונים. ועד אז אני ממליץ לכולנו, ובמיוחד למבוגרים שבינינו, להמשיך לשמור בקפדנות על ההנחיות. סביר שהגל השני לאחר הסרת ההסגר יגיע ויתקוף בעיקר את "עדר" המבוגרים.