ליאור נרקיס, עומר אדם ומשה פרץ הקליטו בחודש מרץ האחרון גרסת כיסוי לקלאסיקה "שירו של שפשף", שביצע במקור מאיר בנאי ז"ל, כדי להעביר מסר של אחדות. המוזיקאי והפזמונאי יאיר ניצני ('תיסלם') שכתב את השיר התארח היום (חמישי) בתוכניתו של גדעון אוקו ב-103FM וסיפר על התחייה המחודשת של הלהיט ועל הגעגועים להופעות.

"שירו של שפשף" הפך לסוג של המנון ביום העצמאות האחרון ומי שכתב את השיר הוא יאיר ניצני. מה שלומך?
"בסדר, שורדים בינתיים".

איך?
"כמו כולם יש לי את הקשיים שלי, הביטולים שלי, ההופעות שבוטלו, אבל אני מנסה לייצר מזה מציאות חדשה ולעשות דברים אחרים שלא עשיתי קודם. הנה אתה רואה, פתאום מישהו בא ועושה את השיר מחדש וזה תמיד משמח".

הופתעת מהקאמבק?
"הוא כל הזמן מבעבע".

דווקא בתקופה עכשיו עם הקורונה והבידוד.
"זה נכון , האמת היא שכל פעם יש סיבה אחרת למה צריך את השיר הזה, כל פעם צץ משהו ויש לו המון ביצועים, אבל שלוש מפלצות רייטינג כאלה כמו עומר אדם, ליאור נרקיס ומשה פרץ לוקחים שיר כזה - ישר זה מקפיץ. הסתכלתי לא מזמן וראיתי שיש להם שני מיליון צפיות על השיר הזה. זה לא מספרים שאני מכיר מהשירים של 'תיסלם' בשנים האחרונות, זה משהו אחר".

אולי תכתוב לעומר אדם שיר.
"בשמחה, לא כתבתי הרבה זמן שיר חדש. אני אשמח, למה לא?"

מבחינת המוזה, התקופה של הקורונה מבחינת היצירה - תרמה או דיכאה?
"אני חייב להגיד שאני דווקא יצירתי, אמנם לא הכל הולך לכיוון של כתיבת שירים. אני כותב את הטור השבועי שלי בעיתון, יש לי את הפינות שאני מצלם ומעלה".

"ניצני ריפורט" מדבר באנגלית על כל משבר הקורונה.
"ערן פיין ידידי ורעי שהוא מצחיק נורא כותב את זה איתי ביחד. אם מדברים על להמציא את עצמך מחדש, בניתי לעצמי מן אולפן טלוויזיה בבית, קניתי פנסים ומצלמות ואני משדר הרצאות והופעות לכל מיני מקומות באמריקה. השבוע היו לי שתי הרצאות לקהל אמריקאי באנגלית, השיניים אמנם נשברו אבל נשארתי חי. זה נורא מאתגר ונורא מעניין להמציא את עצמך ולחפש את הדבר הבא".

הקורונה מייצרת גם הזדמנויות, אתה מדמיין את ההופעה הראשונה שלך אחרי הקורונה?
"האמת זה באמת מעסיק אותי הקטע של איך זה יראה, ואני כל כך מתגעגע לחברים שלי ב'תיסלם' ולקהל ולכיף של לעשות רעש ביחד. אין לך מושג כמה אני מתגעגע לזה. היינו אמורים להיות באמריקה עכשיו בסיבוב וגם הוא בוטל, אז אנחנו מקווים שנחזור בקרוב כי זה הכיף – להופיע, לשיר ולעשות שמח".

השיר החדש - עולם משוגע. 
"הקלטנו אותו כל אחד בביתו, כל אחד הקליט את התפקיד שלו בבית ואז יזהר (אשדות) לקח את הכל ורקח ביחד לשיר".