להקת ההבי מטאל הבריטית איירון מיידן הודיעה היום (חמישי) רשמית כי היא מבטלת את הופעתה בישראל, שהייתה מתוכננת להתקיים באצטדיון בלומפילד בסוף החודש, ה-30 במאי.

הלהקה הייתה אמורה להופיע בישראל במסגרת מסע ההופעות "Legacy of the Beast", שהחל במאי 2018 לפני כשנתיים ובמהלכו הופיעה בשלל מדינות באירופה, באמריקה הצפונית ובאמריקה הדרומית. הביטול מגיע כמובן בעקבות המשך התפשטות נגיף הקורונה ברחבי העולם, והאיסור על קיום הופעות המוניות.

זה היה אמור להיות הביקור השני בישראל של הלהקה הבריטית הוותיקה, חצי יובל מאז הפעם הקודמת, אז קיימה שלוש הופעות בארץ, שנערכו בירושלים, בחיפה ובתל אביב, במהלך חודשי ספטמבר ואוקטובר 1995, במסגרת סיבוב ההופעות "The X Factor Tour".

איירון מיידן היא אחת הלהקות המצליחות בהיסטוריית ההבי מטאל. היא הוקמה ב-1975 במזרח העיר לונדון, ובמשך מספר שנים הופיעה במועדונים ברחבי אנגליה, עד שהוציאה את אלבום הבכורה שלה, הנושא את שמה, והגיע למעמד של אלבום פלטינה בבריטניה ובמדינות נוספות. עד היום הוציאה הלהקה כ-16 אלבומי אולפן שזכו להצלחה גדולה מאוד, שהאחרון בהם יצא ב-2015.

במהלך השנים, הלהקה שיווקה את עצמה באמצעות ציורי שלדים מפלצתיים שנמצאים על עטיפות אלבומיה, ולוקחים חלק מרכזי בתפאורה בהופעותיה.

ממפיקי המופע, לייב ניישן ישראל ושוקי וייס, נמסר: ״לצערינו הרב, אנו נאלצים להודיע על ביטול הופעתה של להקת איירון מיידן בישראל 
בעקבות מגפת הקורונה. רוכשי הכרטיסים יקבלו הודעה ישירות מנקודות הרכישה בתחילת שבוע הבא, עם פרטים מלאים על מועד החזרי הכספים. בשבועות האחרונים ההפקה הישראלית בשיתוף מנהלי הלהקה ניסו להגיע להבנות לגבי תיאום מועד חדש להופעה בישראל אך לצערנו הרב ללא הצלחה״.

״צר לנו מאוד שהמופע מתבטל, נמשיך לפעול לקיומו בעתיד. אנחנו רוצים להודות לקהל על הסבלנות והאמון, אנחנו יודעים כמה זמן חיכיתם למופע הזה. מקווים לימים טובים יותר״, סוכמה הודעת הביטול.