שם:
שלומי תורג'מן
תפקיד:
מנכ"ל BTB וממייסדי החברה
מצב משפחתי:
נשוי ואב לזואי ולתומר

מסלול מקצועי
"לאחר התמחות בבית המשפט המחוזי בירושלים ובמשרדו של רם כספי, עבדתי כעורך דין מסחרי במשך כ־14 שנים, עם התמחות מיוחדת בתחום של סכסוכים בין בעלי מניות. לצד זאת, לימדתי כל השנים במוסדות אקדמיים רבים. אף שחלום הילדות שלי היה להיות שופט עליון, העיסוק הזה קירב אותי מאוד לעולם הכלכלי והפיננסי, אז סגרתי פעילות של משרד עורכי דין מצליח מאוד, שהעסיק בשיאו כ־14 עורכי דין, והחלטתי, יחד עם אלון כץ (מי שייסד עמי את BTB) שצריך לעשות שינוי בגישה הכלכלית לעסקים. משם התחיל הרעיון של הקמת BTB, שהיא חברה מחוללת תחרות ושינוי. שנותיי כעורך דין וכאיש אקדמיה שימשו עבורי כרקע מעולה למה שאנחנו עושים כיום בחברה".

אתגרים
"אנחנו עוסקים בתחום עם כמה היבטים. למשל החדשנות הטכנולוגית וההתנהלות העסקית והשיווקית. המתחרים העיקריים שלנו הם הבנקים שנמצאים בכל מקום במסדרונות הרגולציה, ואף שאנו חושבים שיש לנו מקום לצד הבנקים כדי לגוון את מקורות האשראי והתחרות, נראה שהבנקים מעדיפים להצר את צעדינו. לאט־לאט אנו כובשים יותר ויותר ציבור שמרוויח מהמוצר שלנו".

עשייה חשובה בשנה האחרונה
"סיימנו את סבב גיוס המנהלים שלנו, וכיום אפשר לומר שכל מחלקה מנוהלת בידי מנהל משלה, עצמאי בחשיבה, מוכשר, חכם ויצירתי. אני אוהב את כולם ומעריך את עבודתם. זו תוצאה של שנות עבודה לא מעטות".

העצה הכי טובה שקיבלתי בחיים
"יישום של הדרך שבה הוריי חיים. קום כל בוקר עם חיוך, דבוק בדרך הישר, התמד בעבודה והימנע מלעשות דברים שאי אפשר להסבירם בפשטות".

עיסוק בספורט
"אני ספורטיבי מאוד. לאחר השירות בצנחנים עסקתי בגלישת רוח במשך הרבה שנים, לרבות חופשה בהוואי. בשנים האחרונות אני עושה קרוספיט בהתמדה ורץ לא מעט".

תחביב
"החלום שלי הוא להיות גנן או חקלאי, ואני גם מאוד אוהב מוסיקה ואומנות. כשהייתי קטן ניגנתי בכינור, ובשנה האחרונה אני לומד עם בתי זואי לנגן בפסנתר. את החלום להיות גנן אני מקיים בכך שאני אחראי על כל הצמחייה בבית".

משבר
"אני מורגל בעבודה קשה ולא אוהב שדברים מגיעים בקלות, כך שאני חזק מאוד ויציב. מצב הרוח שלי יורד כשאני רואה חוסר צדק, אך אני מתאושש מהר ועושה מה שאני יכול. הלוואי שיכולתי לשנות יותר דברים ושהעולם יפעל כמו שאני חושב, זה בוודאי היה משנה לטובה חיים של כמה אנשים. בכוונתי לעשות בעתיד יותר לטובת החברה".

גורם לי סיפוק
"כשאני רואה את העסקים הרבים שקיבלו הלוואה מ־BTB מתמודדים עם משבר הקורונה וכשאני רואה שיש לנו פורטפוליו איכותי של אנשים ועסקים".

משקה
"יין, קוניאק".

פרגון
"לכל העצמאים, בעלי העסקים והיזמים בישראל, שמקריבים את עצמם למען הכלכלה של ישראל בימים כתיקונם וגם בימי קורונה. אני חושב שזה המגזר החשוב והאיכותי ביותר בישראל ואני מפרגן להם הכי שאפשר, הם גיבורים אמיתיים".