אי־בהירות ובלבול לקראת החזרה המתוכננת של הפעוטות עד גיל שלוש לגנים ביום ראשון. רבבות ילדים במעונות המפוקחים לא יחזרו אליהם בגלל מבוי סתום בין המפעילים הפרטיים לאוצר. מטפלות המשפחתונים המפוקחים צפויות לנקוט עיצומים, כמו כן, עדיין לא סוכמה סופית בין האוצר והשלטון המקומי סוגיית מימון הצהרונים לבני שלוש עד שמונה בגנים ובבתי הספר. ההסכם שחתם משרד האוצר אתמול עם גני הילדים הפרטיים עד גיל שלוש וההסכם שנחתם יממה קודם לכן עם רשתות מעונות היום לפעוטות שבפיקוח משרד העבודה והרווחה, היה אמור לסלול את הדרך לפתיחת המסגרות עד גיל שלוש ביום ראשון. 

אלא שבפועל, לא כך הם פני הדברים. בשל מגבלות נוקשות של משרד הבריאות, לא ברור אם הגננות ומפעילי הפעוטונים יכולים לפתוח את המסגרות, ולכן צפויים שיבושים רבים. ההסכמים עם האוצר התמקדו בעיקר בפיצוי כספי מהמדינה, ופחות ביכולת הלוגיסטית של המסגרות לגיל הרך לעמוד בתקנות משרד הבריאות.

בנוסף, גם הצהרונים בגני הרשויות המקומיות ובבתי הספר היסודיים לכיתות הנמוכות (גיל שלוש עד שמונה), שהוחלט על מימונם לכאורה בין השלטון המקומי לאוצר שלשום, עדיין לא יפעלו בהיקף מלא, בשל עיכובים לוגיסטיים ובירוקרטיים במימון הממשלתי ולא רק בשל הגבלות משרד הבריאות. 

בנוסף, לא כל מעונות היום המפוקחים לפעוטות עד גיל שלוש יפתחו בכלל את שעריהם ביום ראשון. ארגון א.מ.א - איחוד מעונות ארצי - לא הגיע להסכם עם האוצר ולא יחדש את הפעילות ביום ראשון. מדובר בכ־700 מעונות ברחבי הארץ, שרשומים אליהם 50 אלף פעוטות ועובדים בהם 10,000 מטפלות ואנשי צוות. אשר לוין, מנכ”ל א.מ.א, ציין שמכל ארגוני הגיל הרך, רק איתם האוצר לא הגיע להסכם.

גם במשפחתונים שתחת פיקוח משרד העבודה והרווחה יתקיימו שיבושים בשל שביתת איגוד מטפלות המשפחתונים ב”כוח לעובדים”. מדובר בכ־4,000 משפחתונים, הנותנים מענה לכ־18 אלף פעוטות. האיגוד קרא לשר העבודה והרווחה אופיר אקוניס להיפגש עם נציגי הארגון בהקדם לפתרון המשבר.