נפתר משבר הצהרונים: משרדי החינוך, האוצר, והשלטון המקומי הגיעו היום (שישי) לסיכום על מתווה הפעלת כלל הצהרונים, המופעלים על ידי הרשויות המקומיות. על פי ההודעה המשותפת של שלושת הגופים, הצהרונים יחלו לפעול באופן הדרגתי בגנים ובבתי הספר, לגילאי שלוש עד שמונה. בנוסף הוחלט כי בכל האשכולות 1 עד 10, המשקפות את כל המדד הסוציו-אקונומי בישראל, ייפתחו מסגרות של צהרונים בגנים ובכיתות א׳ ו-ב׳. בנוסף נמסר כי כל רשות מקומית תפרסם עדכון לגבי תחילת הפעלת המוסדות.

ההחלטה להחזיר את הצהרונים לפעילות, הגיעה לאחר שהוחלט במשותף על ידי שלושת הצדדים כי במסגרת המתכונת החדשה יועבר שיפור תקציבי בגין הקטנת הקבוצות. בנוסף, עולה מההסכם כי ההורים ישלמו על הימים בהם ישהו הילדים במסגרות, כאשר כל רשות מקומית תודיע על התאריך בו ישובו הצהרונים לפעולה.

בעקבות ההחלטה, נמסרו הודעות רשמיות מטעם המשרדים. שר החינוך רפי פרץ מסר: ״מברך על הסיכום שהשגנו עם משרד האוצר והשלטון המקומי באשר למתווה הפעלת הצהרונים. המהלך יביא לשחרור משמעותי של המשק ויתרום להחזרתו ההדרגתית לשגרה יעילה וסדירה. המתווה יחול על טווח הגילים 3-8, מה שאומר שמדובר בפלח אוכלוסייה נרחב והשפעותיו יורגשו באופן מיידי. נמשיך ונעשה הכל על מנת להיטיב עם ההורים ובכלל מערכת החינוך בכדי ליצור שגרה מיטבית בכפוף להוראות משרד הבריאות״.

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, מסר כי "לאחר עבודה מאומצת אנחנו בונים קומה נוספת בחזרה של מערכת החינוך לשגרה הדרגתית. לצד פתיחת גני הילדים ביום ראשון הקרוב, ופתיחתן זה מכבר של כיתות א-ג, מצטרפות כעת גם מסגרות הצהרונים. הן תהוונה מסגרת משלימה, איכותית ועם רצף לימודי בעבור ילדי הגנים ותלמידי כיתות א-ב. העבודה עוד רבה, ואנחנו נמשיך לפעול כדי להשלים את המענים להחזרת חלקים נוספים של מערכת החינוך לשגרה".

מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, מסר כי "מדובר על בשורה אדירה למאות אלפי משקי בית בישראל, המאפשרת את חזרתו של המשק לפעילות סדירה. אני רוצה להודות בהזדמנות זו לכלל עובדי מערכת החינוך המאפשרים את חזרת הילדים וההורים לשגרה".

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי, הודיע כי ״הרשויות ערוכות ונרגשות לקבל את פני הילדים בצהרונים עוד השבוע. הממשלה אישרה כעת את דרישת הרשויות למימון הפעלת הצהרונים ובזאת התקדמנו צעד משמעותי לקראת חזרה לשגרה תוך ראייה של טובת המשפחות מתוך התחשבות בנטל הכלכלי הכבד שמגיע לאחר תקופה מורכבת למיליוני הורים״.

יחד עם זאת, בסוגיית הלימודים בל"ג בעומר, בגנים ובבתי הספר היסודיים, עדיין לא הגיעו להסכמות. יפה בן דוד, מזכ"לית הסתדרות המורים, חזרה בה מקריאתה ממוקדם יותר, בה דרשה מהגננות להתנדב בחופשת ל"ג בעומר, שיחול בשבוע הבא, ולפתוח את גני הילדים, ושלחה מכתב לסגן הממונה על השכר באוצר, משה בכר, בו הבהירה כי תנחה את הגננות שלא להתנדב.