יו״ר כחול לבן, ויו״ר הכנסת הנוכחי, בני גנץ, התייחס הערב (שישי), בפוסט בחשבון הפייסבוק שלו, לממשלת האחדות המסתמנת, לראשונה מאז הטלת המנדט על ראש הממשלה בנימין נתניהו. הוא כתב כי ״הגיע הזמן לשים סוף למשבר הפוליטי הגדול בתולדות המדינה. בזמן הזה בשבוע הבא, אם לא יצוצו משברים חדשים ומיותרים, אמור וצריך לבוא לסיומו המשבר הפוליטי הגדול בתולדות המדינה - ותהיה סוף-סוף ממשלה בישראל״.

״ממשלת אחדות שתוקם למרות כל הקשיים, אחרי שבר גדול בחברה הישראלית שדורש ריפוי. ממשלת חירום, מול למעלה ממיליון מובטלים וסכנה רפואית שעדיין מרחפת באוויר ועלולה לחזור״, המשיך גנץ והוסיף: ״ממשלה שיש בה איזונים ובלמים, כבוד לשלטון החוק, ושמירה על שומרי הסף שלנו. ממשלה שיש בה ביקורת, ולא השתלחות. ממשלה שעובדת למען הסכמות בחברה הישראלית. ממשלה שתקדם את כל אזרחי ישראל - חילונים, דתיים וחרדים, יהודים, ערבים, דרוזים, וצ'רקסים. ממשלה שתעבוד למען העצמאים, המפוטרים ואלה שזקוקים לנו כרגע יותר מכל״.

״זו לא תהיה ממשלת החלומות שלי, בוודאי לא בגודלה הצפוי. זו כנראה גם לא ממשלת החלומות של נתניהו. אבל בסופו של יום - אחדות זה מה שעם ישראל רוצה, אחדות זה מה שאזרחי ישראל צריכים. הגיע הזמן לשים בצד הכל, ולהתמקד בטובת מדינת ישראל״ סיכם גנץ את דבריו.

כזכור, בערב יום חמישי, הטיל הנשיא ראובן ריבלין הטילאת המנדט להרכבת הממשלה על רה״מ בנימין נתניהו, לאחר שקיבל את המכתב עם 72 חתימות של חברי כנסת הממליצים על כך.

כמו כן, חברי סיעת ימינה נמנעו מחתימה ונכון לעכשיו לא ברור האם בכוונתם להצטרף לממשלה שתושבע ביום רביעי בשבוע הבא. גנץ, כאמור, שהיה עד לא מזמן היה יריבו של נתניהו, היה בין החברי הכנסת שהגישו את ההמלצה.