מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, העניק הערב (שבת) ראיון לחדשות 12 בו התייחס לקריאתה של מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, לגננות שלא לעבוד בל"ג בעומר שיחול השבוע.

"יפה בן דוד היא לא זו שקובעת. בהסדרי עבודה תמיד מגיעים להסכמים. לא מביאים אנשים לעבודה בתוקף צו. נושא הגננות בהתדיינות. המורים יצאו בשישי למסגרת אחרת לגמרי ממה שהיה, ויתרו על הגמישות שלהם. לכן ההזדהות עם המורים היא חשובה. המשא ומתן יימשך עם האוצר והארגונים. לעולם אין כפייה על עובדים. יש הבנה והידברות, אין מהלך חד צדדי", אמר אבואב.

"מרגע שהמערכת נסגרה הוכנה תוכנית לחזרה לשגרה. השלב הראשון היה השבוע, בבתי הספר היסודיים. השבוע גני הילדים, אח"כ ד'-י', הבגרויות ובסוף בתי הספר של החופש הגדול. יש שלושה עקרונות: הדרגתיות, זהירות, וולנטריות. אין הכרח", הוסיף.

בסיום הראיון התייחס אבואב לביקורת על מתווה החזרה לשגרה של מערכת החינוך: "מי שיזם והוביל את התוכנית זה משרד החינוך. המצב הזמני לא נותן מענה. צריך לזכור שרק שבע מדינות בעולם פתחו את החינוך. בכל יום שעובר אין מתן מענה הולם לצרכים, זה מענה זמני. אפשר להאיץ את התהליכים ולהגדיל את מספר הילדים, ותמיד להסתכל על הבקרה והזהירות".