משפט בשידור חי? בסביבת ראש הממשלה נתניהו וכן גורמים מקורבים ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, טוענים כי לא תהיה התנגדות לבקשה לשדר את משפט של נתניהו בשידור חי, כך לפי דיווח שפורסם היום (שבת) בחדשות 13.

עוד נמסר כי עיתון גלובס וחדשות 13 כבר הגישו בקשה לשדר את המשפט בשידור ישיר. עם זאת, נטען כי למרות שהפיילוט, במסגרתו שודרו דיונים בעליון, נחשב למוצלח, הסיכוי לכך שישדרו את הקראת כתב האישום נותר נמוך.

הסיבה לכך  תלויה באופיו הפלילי של המשפט, שמסבך את שידורו בשל העובדה כי עדים יוכלו לשנות את עדיותיהם בהתאם לצפייה בשידורי המשפט. 

בית המשפט העליון (צילום: אלכס קולומויסקי, פול)
בית המשפט העליון (צילום: אלכס קולומויסקי, פול)

כזכור, בחודש שעבר, לראשונה בהיסטוריית בתי המשפט בישראל, הוחלט כי דיון הצפוי היום בין כותלי בית המשפט העליון בנושא סמכויות מעקב המדינה אחרי אזרחים (איכון הטלפונים הניידים), יצולם ויועבר בשידור חי באינטרנט.

“הדיון שנקבע ליום חמישי, 16.4.2020, בשעה 11:30, יצולם וישודר בשידור ישיר על ידי לשכת העיתונות הממשלתית, וזאת במסגרת פרויקט ניסיוני להעברת שידורים ישירים של דיונים בבית המשפט העליון”, הודיעו בדוברות הרשות השופטת, ועשו היסטוריה. עוד הדגישו: “יובהר כי ככל שיהיה צורך בקיום דיון חסוי בדלתיים סגורות, חלק זה של הדיון לא יצולם ולא ישודר”, נמסר אז.