GAMMORA, תרופה פרי פיתוח ישראלי אשר אושרה לטיפול בנגיף האיידס, התגלתה כבעלת השפעה חיובית על חולי קורונה. כך טוען ד"ר סבסטיאן מפונזי, שטיפל בניסוי קליני שנערך בבית חולים בקונגו בחולי קורונה.

לדבריו, הוא ועמיתו ד"ר רוג'ר אלפונס בואיטי ביצעו ניסוי קליני בשתי קבוצות של 15 חולים כל אחת. הניסוי החל בעקבות יצירת קשר עם נציג של חברת התרופות הישראלית ציון מדיקל בקונגו.

כל 30 החולים היו במצב קריטי. הקבוצה הראשונה קיבלה את הטיפול הסטנדרטי בקונגו לחולי קורונה שקיים במדינה האפריקאית, והקבוצה השנייה קיבלה גם היא את הטיפול הקבוע ובנוסף זריקת GAMMORA למשך תשעה ימים.

לטענת עורכי המחקר, לאחר 48 שעות נצפה שיפור ניכר בכל 15 החולים מהקבוצה השנייה, שקיבלה את זריקת ה־GAMMORA, שהיא תרופה ולא חיסון למניעת קורונה. הדוחות והפרוטוקולים עבור ה־GAMMORA הועברו לארגון הבריאות העולמי. בראשות ציון מדיקל עומד ציון עיני, ד"ר עינת פינקלשטיין משמשת כמדענית הראשי וד"ר אזמירה נפתלי מנהלת את הפיתוח.

בתוך כך, בצל מגיפת הקורונה מגיע לישראל NESALEZ (נזאלז), תרסיס אף המיועד לסייע במניעת הדבקה של חיידקים ונגיפים פתוגניים בתוך שתי דקות מרגע הריסוס. התרסיס משמש כמעין מסיכה בלתי נראית. על פי נתונים מאמזון, כבר בחודש פברואר חל זינוק של 1,334% במכירת המוצר, לעומת כל שנת 2019.