הגיע למלא טפסים לחל"ת ונתקע: אנשי המוקד העירוני של נוף הגליל התקשו להאמין שהקריאה שהתקבלה במוקד - לפי "שועל תקוע על אדן החלון בקומה השנייה בביטוח לאומי" - היא הודעה אמיתית. על השועל דיווח אדם שהזדהה כעובד המוסד הממשלתי. "זה אמיתי", התעקש העובד ובמוקד העירוני מיהרו להזעיק למקום את הווטרינר ד"ר עיסאם בריק, שהבחין בשועל.

"תזוזה אחת לא נכונה והוא יכל ליפול למותו", הסביר הווטרינר והוסיף: "המוסד לביטוח לאומי נמצא במבנה של שלוש קומות ולא ברור איך הגיע שועל עד לקומה השנייה". הוא העריך כי "השועל כנראה רצה לצאת ולא ידע שהחלון נמצא בקומה גבוהה. כשראה את הגובה נבהל ונשאר במקום".

בנקודה זו נכנס לתמונה גם ראש העיר רונן פלוט, שנתבקש לתת אישור מיוחד להשתמש במשאית המנוף ששימשה באותו זמן את מחלקת החשמל לטובת מבצע חילוץ השועל. פלוט אישר זאת, וביקש לעשות כל שניתן כדי לחלץ את השועל כשהוא בריא ושלם. תוך מספר דקות הגיע למקום מנהל מחלקת החשמל אורי טוויטו עם המשאית המדוברת, והחל במבצע החילוץ. למרבה המזל, השועל שיתף פעולה ונכנס לתוך הרשת. עם זאת, הוא היה חסר סבלנות וכבר בירידה הוא קפץ מהרשת ונמלט מהמקום.

החילוץ של השועל (צילום: עיריית נוף הגליל)
החילוץ של השועל (צילום: עיריית נוף הגליל)

מבצע חילוץ השועל הפך לסיפור היום בעיר בכלל, ובביטוח לאומי בפרט. כאמור, במוסד עוסקים בימים אלה בטיפול בפניות רבות של בעלי עסקים ותושבים הנזקקים לסיוע מיוחד בשל הקורונה. השועל הפך לפייבוריט במקום: "הוא נראה כזה חמוד, כנראה הגיע למלא טפסים לחל"ת ולא רצה לעמוד בתור", אמר אחד העובדים בחיוך.  מנהל הסניף מונאם זיידאן אמר כי "אכן ביקור השועל היה מוזר אבל העלה  חיוך בימים לא פשוטים אלה".