מניין החולים בנגיף הקורונה ברוסיה חצה את רף ה-200 אלף, ועלה ל-209,688, כך הודיעו היום (ראשון) הרשויות במדינה. זאת, לאחר ש-11,012 בני אדם נוספים אובחנו ביממה האחרונה. עוד נמסר כי 1,915 מתו מהנגיף עד כה.

כזכור, אתמול ציינה רוסיה את יום השנה ה-75 לניצחון על גרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה. הנשיא ולדימיר פוטין ניסה לשמור על אופטימיות והכריז: "עוד נחגוג את התאריך הזה בצורה מורחבת, כמדי שנה", והוסיף כי המצעד המסורתי בקרמלין ייערך בתאריך מאוחר יותר. עם זאת, עדיין נערך במקום טקס מצומצם, כאשר פוטין נשא את נאומו לאומה ולאחר מכן תזמורת צבאית ניגנה את ההמנון הלאומי.

שמר על אופטימיות. ולדימיר פוטין (צילום: רויטרס)
שמר על אופטימיות. ולדימיר פוטין (צילום: רויטרס)

בספרד עלה מניין המתים מנגיף הקורונה ל-26,621, בעקבות 143 נוספים ביממה האחרונה, כך הודיע משרד הבריאות במדינה. זה הוא המספר היומי הנמוך ביותר מאז אמצע חודש מרץ. עוד הודיעו כי עד כה 224,390 בני אדם נדבקו בנגיף.

לראשונה מאז תחילת חודש אפריל, אובחן אדם כחולה קורונה בווהאן שבסין, כך דווחו גורמים במערכת הבריאות המקומית. העיר הייתה מוקד התפרצות הנגיף, ונדבקו בה עד כה 50,334 תושבים. ב-8 באפריל שוחרר בה הסגר שארך 76 ימים.

המרכז לטיפול ומניעת מחלות בקוריאה הדרומית הודיע כי ביממה האחרונה נדבקו 34 בני אדם בנגיף הקורונה, העלייה הגדולה ביותר מזה חודש. בכך, עלה מניין החולים בנגיף ל-10,874.