המאבק על חלוקת התיקים: לקראת ההכרעה על מינוי השרים בכחול לבן, מתנהל מאבק מותח בין נשות הרשימה על תפקידי שרות בממשלה העתידית. בין חברות הכנסת המתמודדות על התפקידים הבכירים, נמצאת פנינה תמנו שטה, המוזכרת כאחת האפשרויות המובילות לתפקיד שרת הקליטה.

קבלתה את התפקיד עשויה להיות בבחינת סגירת מעגל מרגשת עבור תמנו שטה, שעלתה ארצה מאתיופיה במהלך מבצע משה כשהייתה בת שלוש, יחד עם אביה וחמשת אחיה, לאחר מסע ארוך במדבריות סודן. היא ומשפחתה הובלו ממחנה פליטים לנקודת איסוף, שם הוטסו במטוסי חיל האוויר לישראל. בהמשך, הגיעו גם אמה ויתר המשפחה, שנותרה מאחור.

פנינה תמנו שטה (צילום: עופר מרסיאנו)
פנינה תמנו שטה (צילום: עופר מרסיאנו)

מועמדת שסיכוייה לקבל תפקיד כשרה בממשלה עדיין לא ברורים, זאת למרות ניסיונה המקצועי, היא עו"ד אורית פרקש הכהן, שכיהנה בעבר כיו"ר רשות החשמל. פרקש הכהן לוטשת עיניים לתיק האנרגיה או לתיק כלכלי אחר, והיא הוזכרה גם כמועמדת לתיק החקלאות. גם חברת הכנסת מירב כהן, המתמחה בטיפול בעושק קשישים, נשקלת כאופציה לקבלת תיק השוויון החברתי.

מירב כהן וקשיש (צילום: אורן בן חקון)
מירב כהן וקשיש (צילום: אורן בן חקון)

שיחת היום בין חברי כחול לבן היא השאלה האם ח"כ עומר ינקלביץ תקבל את תיק התפוצות בשל היותה מקורבת ליו"ר המפלגה, בני גנץ. כמו כן, נראה כי ח"כ מיקי חיימוביץ, ששאפה לקבל את התיק להגנת הסביבה שנשאר בסופו של דבר בליכוד, תאלץ להסתפק בראשות ועדת הפנים בכנסת.

כעת ממתינים חברי וחברות הכנסת ברשימת כחול לבן במתח רב להודעה שתגיע מלשכתו של גנץ בנוגע להחלטה מי יקבל תיק, בכיר או זוטר, ומי יקבל את התפקיד בסיבוב הראשון בו גנץ מתכוון למנות עשרה שרים, ומי יקבל את התפקיד דווקא בשלב השני. כמו כן, ממתינים חברי המפלגה לדעת מי ייאלץ "להסתפק" בראשות ועדה בלבד.