המאבק הניהולי בצמרת חברת כלל ביטוח, במעורבות פעילה של ועד העובדים, הידרדר אמש (ראשון) לטונים צורמים במיוחד. במכתב שפרסם יו"ר הוועד, יוני רז, קראו העובדים ליו"ר הדירקטוריון, דני נוה, להישאר בבית. בסוף השבוע שיגר נוה מכתב לעובדים ובו הודה להם על "העבודה המסורה בשיא משבר הקורונה", והוסיף כי הם הוכיחו "מסירות ומקצועיות ראויים להערכה רבה. באופן אישי יזמתי את המענק ליוצאים לחל״ת ונתתי דוגמה אישית בקיצוץ בשכרי".

עוד כתב נוה: "לאורך כל חיי כמנהיג ציבור, כנציג המדינה מול מנהיגי מעצמות זרות, פעלתי אך ורק לטובת המדינה שלנו, ללא יראה מאיש.
"גם בשנים האחרונות אני ממשיך כיו״ר הדירקטוריון באותה דרך ופועל בנחישות רק לטובת החברה בשיקול דעת עצמאי וללא מורא, יחד עם רגישות רבה לצורכי העובדים שלנו. כדרכי, תמיד אימנע מריב ומדון אישי ואקפיד על דיון ענייני ונטול הכפשות אישיות".

אלא שבוועד דחו את הדברים על הסף, והגיבו במכתב חריף שפרסמו: "נווה הרגיש שהוא רוצה לקצור את הפירות, כי להצלחה כידוע אבות רבים. ממרומי מגדל השן בקומה ה־28 בבית כלל החליט יו״ר הדירקטוריון לשלוח אליכם הודעה בהולה ביום שישי בצהריים. מעבר לעובדה שההודעה עצמה רצופה בחצאי אמיתות במקרה הטוב ושקרים במקרה הרע, היא אינה מתייחסת לשאלה אם הופעלו עליו לחצים להדיח את מנכ״ל החברה, יורם נוה".

לאחר מכן החריפו בוועד העובדים את הטון וכתבו: "איפה אתה, דני נוה? שבע שנים לא שמענו ממך מילה, שבע שנים אתה יו״ר הדירקטוריון ואנחנו, העובדות והעובדים, שקופים. שבע שנים רעות שהגיע הזמן שייגמרו, ושיתחילו שבע שנים טובות, בלעדיך. לא היינו צריכים לחכות לתקופת הקורונה כדי להבין שהדבר שמר נוה הכי אוהב זה לעבוד מהבית", הוסיפו בוועד, "אז דני, תעשה לכולנו טובה: פשוט תישאר בבית שלך בסביון. אנחנו נמשיך לעבוד ללא הפסקה מכל מקום אפשרי". לבסוף נכתב כי "כבר בימים הקרובים אנחנו מתכוונים להתחיל בפעולות מחאה כדי לעזור לדני נוה להניח את המפתחות ולעזוב".

הטלטלה בחברת כלל ביטוח החלה עם הפרסום על כוונתו של יו"ר הדירקטוריון דני נוה להדיח את המנכ"ל יורם נוה ולמנות במקומו את רונן אגסי, בלחץ בעלי מניות המיעוט בחברה. בשבוע שעבר פורסם ב"מעריב" כי המנכ"ל פנה למפקח על הביטוח באוצר, ד"ר משה ברקת, וביקש כי יתערב וימנע את הדחתו.

כעת מתברר שלמרות הדברים, ועל אף מחאת העובדים המסתמנת, דני נוה נחוש בדעתו ומבקש לקבל את גיבוי הדירקטוריון למהלכיו.
במכתב ששיגר אליהם הוא הודה כי נפגש עם מורי ארקין ואייל לפידות, בעלי מניות המיעוט שהמליצו להחליף את המנכ"ל, ומוסיף כי בניגוד לטענות יורם נוה, כלל ביטוח עדיין נמצאת במקום האחרון ביחס למתחרים, כולל מבחינת הרווחיות, התשואה ומכפיל ההון. "אם יורם נוה היה נלחם למען החברה כפי שהוא נלחם נגדי, לא היה צורך להחליפו", טען היו"ר.

עוד מוסיף דני נוה במכתבו כי יורם נוה לא היה בחירתו המועדפת לתפקיד, אלא אגסי, אלא שהאחרון לא היה פנוי באותה תקופה. "יורם נוה נכשל במשימה לחולל תפנית עסקית, והתוצאות מדברות בעד עצמן", קובע היו"ר במכתבו, "אם הגעתי למסקנה שצריך להזיזו, הדבר נעשה אך ורק על סמך שיקולים מקצועיים".

בשוק הביטוח מעריכים כעת כי בעיתוי הנוכחי ובהיעדר הסכמה מצדו של ד"ר ברקת, לא יהיה אפשר להדיח את יורם נוה מתפקידו לפחות עד סוף השנה. לא זו בלבד, אלא שעם כינוס האסיפה הכללית קיים סיכוי סביר כי סוגיית בחירה מחודשת של יו"ר הדירקטוריון תעמוד על סדר היום. בעלי המניות עשויים להציע יו"ר חדש, מה שיגרום לכך שדווקא דני נוה יהיה זה שישלם בכיסאו.