שופטת בית משפט השלום בתל אביב ענת יהב האריכה היום (שני) בתשעה ימים את מעצרו של סרגיי יפימוב, ספר במקצועו, החשוד ברצח שכנו, רופא השיניים גרגורי גריגורייב בן ה-63 אמש בבת ים. בדיון שהתקיים בבית המשפט ביקש פרקליטו של החשוד, עורך הדין שחר חצרוני לקבל מידע על האירוע. בתשובה לבקשתו מסרו החוקרים כי החקירה בראשיתה ודרושות עוד פעולות חקירה רבות, מאחר והאירוע התרחש אתמול בערב.

יפימוב בן ה-56 הסגיר עצמו למשטרה כשעתיים לאחר האירוע לאחר שהבין כי הוא דרוש לחקירה, בזמן שהחוקרים עמלו בזירה כדי לאסוף ממצאים. במהלך הלילה נחקר החשוד פעמיים, ומסר לחוקרים כי דקר את רופא השיניים בצווארו לאחר שזה הקניט אותו. לדבריו, מערכת היחסים שלו עם רופא השיניים הייתה תקינה במשך שנים, אלא שבימים האחרונים עלתה על שרטון, לאחר שרופא השיניים שחרר לעברו במהלך ויכוח מספר אמרות מעליבות ואף קילל אותו.

הקורבן גרגורי גריגורייב (צילום: ללא)
הקורבן גרגורי גריגורייב (צילום: ללא)

אמש, תוך עבודתם בעסקים צמודים, התגלע שוב ויכוח בין השניים, כשגם הפעם התבטא הרופא נגדו בעליבות והקניט אותו, מה שגרם לחשוד לשלוף חפץ חד ולדקור אותו.

בהחלטתה להאריך את מעצרו של יפימוב כתבה השופטת יהב: "מעיון בתיק החקירה, עולה כי קיים חשד סביר נגד החשוד לביצוע העבירות המיוחסות לו, ועניין זה עולה ממספר ראיות שהוצגו בפניי כיום. מנגד, קיימת גרסת החשוד שיש לברר אותה עד תום. בתקופת המעצר בוצעו פעולות חקירה רבות, כולל עדויות רבות שנגבו, ויש לבצע עוד פעולות חקירה. עילות המעצר הן 'מסוכנות סטטוטורית' ושיבוש, נכון לנקודת הזמן בה נמצאת החקירה".

עו''ד שחר חצרוני (צילום: אבשלום ששוני)
עו''ד שחר חצרוני (צילום: אבשלום ששוני)

נזכיר כי אמש סמוך ל-17:00 התקבל דיווח אודות אירוע דקירה ברחוב בלפור פינת רמב"ם בבת ים. צוותים של מד"א שהגיעו למקום איתרו סמוך למספרה את גריגורייב בן ה-63 כשהוא מחוסר הכרה ופצוע מדקירות בצווארו. תוך כדי ניסיונות להציל את חייו הוא פונה לבית החולים וולפסון בחולון, שם נקבע מותו תוך פרק זמן קצר.

כוחות משטרה גדולים מתחנת בת ים ומרחב איילון הגיעו לזירה ופתחו בחקירה, במהלכה עלה החשד לפיו מדובר בסכסוך ממוקד בין הקורבן לבין גורמים אחרים, במהלכו נדקר גורייב, שלאחר מכן יצא מבית העסק שלו לכיוון המספרה. במקביל, עיכבה המשטרה לחקירה אדם אחר הקשור למרפאה, אך בתום חקירתו הוא שוחרר.