סערת הסרטון נמשכת: לאחר שדקל וקנין תועד לצד העבריין שמוליק הרוש, ואף התבקש ממנו להקדיש שיר ליריבו מיכאל מור, השיב אמש מור להרוש בפוסט ארוך בפייסבוק. הכתב חדשות 13 אלי לוי התייחס הבוקר (שני) לנושא, ואמר בתכנית של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM כי "היה ברור שמיכאל מור לא יישאר חייב בסיפור הזה".

"זה נהיה הרבה יותר עצוב", אמר לוי בפתח דבריו. "בואו נתחיל עם מיכאל מור, אני חושב שגם בעבר הוא ידע לזהות הזדמנויות לחזור למרכז הבמה התקשורתית שהיום באמת מנוהלת בעיקר ברשתות החברתיות. מי שמע בשנתיים-שלוש האחרונות על מיכאל מור? הוא כבר לא מסומן כאחד העבריינים הבכירים במדינה, מבחינת המשטרה והפרקליטות חוסל כמעט לחלוטין, בשנים האחרונות הוא כבר לא חי בנהריה עוד לפני שנעצר בחשד למעורבות".

האיומים שלו קטנים.
"לא אמרתי שהאיומים שלו קטנים, אבל הוא מזהה פה הזדמנות ומנצל אותה. אגב, יש פה סיפור מטורף מבחינת שירות בתי הסוהר והמשטרה ואולי כדאי לבדוק את זה - איך הפוסט הזה יוצא החוצה. לא רק שהוא בכלא, כל טלפון שהוציא מהכלא נמצא תחת האזנה. הוא נחשב לאחד האסירים השמורים מבחינה מודיעינית, מבחינת שירות בתי הסוהר והמשטרה. יש מישהו מבחוץ שמקבל ממנו שיחת טלפון, הוא מכתיב לו מילה אחר מילה, פוסט ארוך מאוד, 700 מילה, ומצורפים גם סרטונים ותמונות. היה ברור לכולם שמיכאל מור לא יישאר חייב בסיפור הזה. הוא כותב את הפוסט כמכתב רשמי".

לדברי לוי, "עוד מילה שדי מטרידה לפחות את האנשים בסביבתו של דקל וקנין היא שהוא כותב שם 'ילד טמבל', ושם הוא כותב על דקל וקנין. הוא כבר לא כותב את הפוסט רק לשמוליק הרוש, ופחדנו מאוד על הילד. אמרת אתמול 'צריך לשמור על הילד' זה מתחיל להתגלגל, כי יש עוד דמויות עברייניות אחרות, פחות מוכרות ממיכאל מור, שכותבות פוסטים ומעבירות מסרים ברשתות החברתיות".

יש סוג של מתח? פאניקה? חשש סביב דקל וקנין?
אתמול שוחחתי עם אמא שלו. הם לא ידעו, באמת, אני מכיר את המשפחה והסביבה לפני שדקל וקנין הפך ללהיט הכי גדול ברשתות החברתיות".

מבחינת מיכאל מור זה משנה אם ידעו או לא?
"לא משנה בכלל הכתובת מבחינתו, זו היריבות והסכסוך עם הרוש, לא דקל וקנין. הסרטון הזה לא היה מצולם. אם המצלם לא היה מקבל את אישורו של שמוליק הרוש, בחפלות האלה בדרך כלל לא מצלמים בלי אישורו של העבריין".

עד כמה זה מסבך את המשפחה של דקל וקנין?
"נקודה מעניינת מאוד, ופה אני מדבר עם אמא שלו שאומרת: 'אנחנו לא נופיע בחפלות ובאירועים מהסוג הזה'. 'אנחנו נופיע', ואני מצטט –'רק על הבמות הגדולות'. זה אומר שמבחינה כלכלית הוא יכול להינזק, כי אנחנו יודעים שאת הכסף הגדול הוא לא יעשה בהופעות בקיסריה. כמה הוא יפתח את קיסריה? פעם בחיים שלו?".

הניהול עבר לאייל גולן.
"הניהול עבר לאייל גולן, הם יבדקו טוב טוב איפה הם מופיעים ונמצאים, מי יושב לידו, מעכשיו כל הדברים האלה באמת יבדקו. שתיים, ברגע שהניהול עבר לגולן זה כבר יראה לדעתי אחרת, בטח יצמידו לו או כבר הצמידו לו מנהל אישי ומישהו שיהיה איתו, שיבדוק מי האנשים שנמצאים סביבו, ויש הרבה עיניים סביב הילד הזה עכשיו.

אם נחזור לסיפור של מיכאל מור ושמואל הרוש, אז מיכאל כותב שם 'בקרוב אני יוצא', אבל אם מדברים עם אנשי הפרקליטות והמשטרה מבינים שהוא מסובך מעל הראש עם עד מדינה שמעיד נגדו בפרשיית רצח. שמואל הרוש מרגיש בטוח לחלוטין שמיכאל מור לא יחזור בקרוב לנהריה והסיפור העצוב ביותר זה דקל וקנין, ועוד סיפור עצוב זו העיר נהריה. אחרי שנים שסומנה כעיר פשע, חשבה דווקא בקיץ הקרוב לצאת מהתדמית הזאת, לחזור ולארח תיירים. הגעתון, בתי הקפה והמסעדות, אחרי שנים שסומנה כעיר פשע, והנה שוב העיניים לנהריה".

חטפה גם שיטפונות וגם קורונה.
"שום דבר עדיין לא התפוצץ שם אבל מי יודע".