פרטים חסויים מהקלטות היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בימיו כפרקליט הצבאי הראשי, נחשפו ב"חדשות 13" ביום שישי על רקע פרשת הרפז, בה נקשר שמו לצד הרמטכ"ל דאז, חבר הכנסת גבי אשכנזי (כחול לבן). חבר הכנסת מיקי זוהר (הליכוד) התארח היום (שני) בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, והתייחס לחשיפה: "האינפורמציה שהוצגה בציבור לא נעימה, היא מטרידה". בהמשך התייחס זוהר לפסיקת בג"ץ שדחה את העתירות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ונגד ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן: "אם הם היו פוסקים נגד רה"מ - היינו במערכת בחירות".

דוידוב: איזה תפקיד יועד לך?
"עוסק בזה חד משמעית, אפילו בצורה מסיבית הייתי מגדיר את זה".

דוידוב: איך זה מתבטא?
"תתפלאו, אני עוסק בזה לאו דווקא מול ראש הממשלה אלא מול עצמי".

יוכפז: מה היית רוצה להיות?
"מאוד הייתי רוצה להשפיע בעניינים כלכליים לכן סגן שר האוצר הייתה אופציה מבחינתי, אבל מאחר ואני חושב שעם ישראל כולו עומד לנגד עיניי והיכולת שלי להוביל קואליציה גוברת, יו"ר קואליציה נראה יותר נכון מבחינתי בעת הזאת, אבל אני צריך לשבת עם ראש הממשלה, לשוחח איתו ולהבין מה הכיוון".

דוידוב: נתון לבחירה שלך או פשוט מודיעים לך?
"הוא לא בדיוק מודיע, הוא אומר שזה מה שהוא חושב שמתאים ואתה חייב להגיד כן".

דוידוב: מודיע.
"אני הולך עם ראש הממשלה כבר הרבה מאוד שנים, יש בינינו קשר מאוד חזק ולכן לא אנסה להרוס את זה ולא אפגע בזה בשום אופן. אם הוא יחליט להטיל עליי את המשימה הזאת מן הסתם אני אקח אותה באהבה גדולה".

יוכפז: אתה מבין את הביקורת שמשמיעים בכירים בליכוד מאחורי הקלעים, שמה שמעניין את נתניהו זה הישרדות משפטית?
"מי שאומר דבר כזה שיפרוש מהליכוד מחר בבוקר".

דוידוב: כי?
"כי הוא פשוט חוצפן".

יוכפז: לא מדויק?
"אני לא יודע אם מישהו אמר את זה, לא שמעתי אף אחד אומר את זה".

יוכפז: חלוקת תיקים ודגשים במשא ומתן?
"ראש הממשלה שלנו חטא חטא גדול שהוא הצליח להשאיר את השלטון בידי הליכוד כל כך הרבה שנים. מתפקדי ומצביעי הליכוד מלאי הערכה כלפיו אבל כשאתה מדבר על כאלה שרוצים שהוא יילך לפעמים מתוך הליכוד, הם צריכים להתנצל על מה שהם עושים כי הם פועלים בצורה אגואיסטית".

דוידוב: סיאוב.
"אני ראיתי 70% תמיכה בבנימין נתניהו".

יוכפז: הוא נשא את מערכת הבחירות על הגב שלו בצורה מעולה, אבל בסופו של יום גם הפניה לבג"ץ והדגשים ששם מול בית המשפט והוועדה למינוי שופטים, לא מפכ"ל ופרקליט מדינה - אתה מבין שיש פה מטרה עליונה מבחינת נתניהו?
"הייתי אומר שהדבר הזה הוא הכי מופרך שאפשר לחשוב, לא כי אני מזלזל  חלילה בעמדתך כי זה מנותק מהמציאות. למה? משום שאדם שדווקא הולך למשפט, הוא צריך לנסות לרצות את המערכת, להראות למערכת שהוא איתה ולא מבקר אותה. הוא צריך להראות שהוא מחבק אותה כדי חלילה לא לחטוף. אז נתניהו עושה מה שטוב למצביעי הימין שבחרו בו פעם אחר פעם, שזה שיפור וריסון המערכת המשפטית שאנחנו יודעים כבר שהיא איבדה כל פרופורציה. זו עבודה באמת משמעותית שהוא עושה, עבודה מסיבית. הוא עושה בכל מה שקשור לענייני ארץ ישראל שזה לא דבר מובן מאליו, כולל החלת ריבונות. את הדברים הללו בסופו של יום אם אתה עושה, אתה לא מאתרג את עצמך, מבסס את עצמך מבחינה משפטית. ההפך, אתה מחמיר את עצמך ומסכן את עצמך, נתניהו הלכה למעשה. לא רק שהוא לא שומר על עצמו כמו שאנשים מנסים לומר וזה שקר מופרך, אלא הוא מוכן להקריב את עצמו ומשלם מחיר גם ברדיפה הפוליטית נגדו במשך הרבה מאוד שנים, שגם הפכה לרדיפה משפטית בגלל העמדות הימניות שלו".

יוכפז: פוגע בעצמו משפטית?
"חד משמעית".

דוידוב: את זה נראה בבית המשפט.
"אני סומך על בית המשפט המחוזי שיוצא את הצדק לאור ויוכיח שנתניהו בסופו של דבר נקי ללא רבב".

מיקי זוהר (צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90)
מיקי זוהר (צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90)

דוידוב: ראש הממשלה ידע להגיד לשופטי בג"ץ אני מקווה שלא יתערבו.
"קודם כל, כל מה שעשה ראש הממשלה בהתנהלות שלו מול בג"ץ זו הייתה התנהלות גאונית. הלכה למעשה, הוא יהיה ראש הממשלה עכשיו לשנה וחצי ואף אחד לא יוכל למנוע את זה.

דוידוב: ידעו שזה ידחה.
"לא נכון, אני לא ידעתי את זה ושמעתי הרבה מאוד שמועות ששופטי בית המשפט העליון חוששים ולא יודעים".

יוכפז: התנהלות גאונית, למה?
"באופן הזה שהוא הבהיר לבית המשפט בצורה הכי ברורה: 'אתם רוצים להתערב - אנחנו נלך לבחירות ונראה מי צודק אנחנו או אתם'. בית המשפט העליון פחד מזה ובגלל זה הכריע את מה שהכריע, אתם חושבים שבית המשפט העליון הביא החלטה שמשקפת את הצדק מבחינתו?"

יוכפז: איים על בית המשפט כדי להשיג את התוצאה?
"אתה רוצה לקרוא לזה איום זו זכותך, אני קורא לזה דבר פשוט - פרישת העובדות בפני כולם וכל אחד מקבל את ההחלטות כמו שהוא מבין, כי כן אם הם היו פוסקים נגד ראש הממשלה וההסכם הקואליציוני, היינו במערכת בחירות עכשיו. בית המשפט העליון לא רצה לחשוף את עצמו למצב בו הולכים לבחירות על החלטה שלו, כי הוא ידע שאם היה מקבל החלטה כזו הציבור היה מוקיע אותו".

יוכפז: הוריד את הראש מול האיום של נתניהו?
"אתה רוצה להגיד איום, אני מוכן שתשתמש במונח איום אבל פעמים רבות בית המשפט איים, אם לא בפה מלא – ברמז. זה בסדר, אנחנו מורגלים".

יוכפז: פרסום אילה חסון בסופ"ש - לדעתך על היועמ"ש להתפטר?
"אני חושב שהעמדה הזו של איוש היועמ"ש לממשלה מוטלת על ראש הממשלה ולא מוטלת עליי לכן אני לא סמכות לקבוע מי צריך להישאר".

יוכפז: התעקש למנות אותו למרות מכתב חריף של ויינשטיין.
"אני רוצה לעשות הפרדה גדולה ומשמעותית בין עבודת היועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט בענייני עבודת הממשל היום-יומיים, לבין התהליך המשפטי נגד נתניהו כי שם הוא חטא חטא גדול, בכך שהלך בעיניים עצומות אחר שי ניצן שהיה בעצם המוביל, המוציא והמביא בכל מה שקשור".

יוכפז: שי ניצן אחראי ולא מנדלבליט?
"שי ניצן הוביל את התהליך ומנדלבליט נשבה בקסמו".

דוידוב: יש התיישנות על הסיפור.
"יכול להיות שיש התיישנות יכול להיות שלא, בכל מקרה האינפורמציה שכמובן הוצגה בציבור היא לא נעימה -היא מטרידה. צריך כמובן לבחון ולבדוק אותה, כפי שבודקים אותנו בימין על ימין ועל שמאל, אני מניח שבעניין הזה יעשו בדיוק את אותה בדיקה".

יוכפז: מטרידה גם מבחינת אשכנזי?
"היא מטרידה באופן כללי, אני כן חושב שצריך לבדוק אותה. אני באופן אישי לא חושב שהדבר הזה ישנה את המערכת המשפטית, כי היא מצריכה טיפול הרבה יותר מעמיק ממה שאנשים חושבים. לא ברמה של לעשות מהפכה, אבל היא צריכה תיקון. היא צריכה להגיע למצב שהיא משנה את דרכיה. שכרון הכוח חייב קצת להיות יותר מנוטרל כי כרגע מערכת המשפט נוטה לחשוב שהיא זו שמחליטה ונבחרה והיא זו שצריכה להוביל את המדיניות במדינת ישראל".

יוכפז: מפרגן לאמיר אוחנה שכנראה יהיה שר בט"פ?
"אני חושב שההכרעה לגבי מי יהיה השר לביטחון פנים טרם נפלה אבל כל מי שיתמנה, בין אם אמיר אוחנה או מירי רגב או כל ח"כ אחר מהליכוד, אני אברך אותם ואני אשתף איתם פעולה ואעזור להם להיות הרבה יותר טובים בתפקידם, מקווה אולי בתור יו"ר הקואליציה של כולם. נחכה ונראה".