הזמרת ירדנה ארזי עוררה סערה גדולה ביום שישי האחרון בשל דבריה ב"אולפן שישי", כאשר בין היתר טענה כי המילה 'שמאלן' שווה כיום לבוגד. ארזי התארחה היום (שני) בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, וניסתה להסביר למה התכוונה בדבריה: "זה חלק משיחה מאוד ארוכה שהייתה, מה שרציתי להגיד זה שהצורך הזה לתייג אנשים ולהפוך את המילה 'שמאלן' במירכאות לבוגד, זה בעיניי כל כך מקומם".

יוכפז: בוקר טוב ירדנה. מה שלומך?
"בסדר, בתוך הסערה".

יוכפז: ממש סערה או שצריך לקחת בפרופורציות?
"תמיד צריך לקחת דברים בפרופורציה, בלי קשר לכלום. אני לא רגילה, זה דברים שאני אומרת שנים, הקלישאה הזו של הוצאו מהקשרם"...

דוידוב: השאלה היא מה את אומרת. בעיניי שמאלן הולך עם פטריוט, אז מה קרה שם?
"מה שהתכוונתי, זה חלק מתוך שיחה מאוד ארוכה שהייתה".

יוכפז: תזקקי לנו את הסיפור.
"רציתי להגיד שהתיוג הזה, הצורך של פוליטיקאים לשטח את השיח הציבורי, לתייג כל אדם שלא חושב בדיוק כמוהם כשמאלן ולהפוך אותו לשווה לבוגד זה בעיניי כל כך מקומם כי אני באה ממשפחה ששילמה בדמה על המדינה הזו. היא מפוזרת בקיבוצים, כולם היו ביחידות קרביות, אנשים שאוהבים את הארץ... לתייג אנשים כמונו כשמאלנים כמילת גנאי?"

דוידוב: איך היית מנסחת את זה אחרת?
"מה זאת אומרת?"

דוידוב: תיוג כבוגדים; יוכפז: קראת את הטור של מבקרת הטלוויזיה של עיתון 'הארץ'? היא אמרה שהפחד ניצח את ירדנה ארזי, מנערת את עצמה מהמילה שמאלנית, ומעידה על עצמה כפטריוטית ולא בוגדת ומשום כך לא שמאלנית.
"זה חוזר לחוסר ההבנה. אמרתי, מתייגים אותי כבוגדת בגלל שהדעות שלי לא מתאימות לחוג מסוים, זה מה שאמרתי. כאילו המילה שמאלן במירכאות שווה בוגד, זה מה שנורא בעיניי. בכלל, כל ההגדרות האלה כל כך אנכרוניסטיות כי אני לא מאמינה שיש שמאל וימין באמת. אם אני בעד שוויון זכויות לכל האנשים, אדם ליברלי, אז אני ימנית או שמאלנית? מה אני? בעיניי זה גם וולגרי".

יוכפז: בואי נניח לעניין הזה בצד. את רואה את הסרטים והפוסטים במלאות 20 שנה ליציאה מלבנון. היום היית עומדת ככותבת ומבצעת מאחורי שיר כל כך רגיש כמו 'הביתה'?
"כן, ואני גם מבצעת. אין הופעה שאני לא מבצעת אותו ומספרת את הסיפור שעומד מאחוריו. הבית השני שאהוד מנור כתב לי הוא הרבה יותר בוטה ומטלטל ועם כל הכוונה, אתם לא יודעים איך הקהל מקבל אותו בהתרגשות. גם כשאני מופיעה בגוש עציון, אלקנה ואריאל, כשאני שרה את השיר - הקהל מבין בדיוק למה אני מתכוונת ומזדהה איתי".

יוכפז: '20 שנה שישבנו ברצועת הביטחון'. יש משהו כמעט נבואי בשיר.
"נכון, אני הייתי שם וראיתי דברים איומים, אני זוכרת את מחיר הדמים, שנות ה-80, כל יום הייתה רשימה של הרוגים. זה היה כל כך נוראי, ובעיניי כל כך מיותר".

דוידוב: אנחנו נשמע את החידוש לשיר 'אמן'.
"הקלטתי אותו תוך כדי הסגר".

יוכפז: תספרי לנו קצת על השיר.
"הוא מקדם האירוויזיון של שנת 1983, והרגשתי שיש בו המון תקווה שאנחנו כל כך זקוקים לה היום. החלטתי להקליט אותו מחדש אז הלכתי לשכן שלי חן מצגר ויחד הקלטנו אותו כמעט לבד בתוך האולפן, ממש בשיא האינטימיות, כי היה סגר".