פתיחת עונת הרחצה? איגוד ערים כינרת הציג היום (שני) לנציג משרד הפנים, מר עאטף חיר- אלדין, מנהל אגף חופי הרחצה במשרד, מתווה הפעלה ל-15 חניוני וחופי איגוד ערים כינרת לקהל הרחב והחזרת שירותי ההצלה, על בסיס קווי היסוד של תכנית ה"תו הסגול". ההצעה תעמוד לדיון בהמשך היום בישיבת זום עם נציגי משרדי האוצר, הפנים, הבריאות, השלטון המקומי וראשי רשויות, בנושא מתווה פתיחת עונת הרחצה. 

על פי פרטי התכנית שגובשה, תיערך בהמשך השבוע הדרכה והנחייה לצוותי רשות הכינרת, לצורך היערכות לפתיחת העונה, חלוקת ציוד וכן סיור בעמדות ההצלה בחופי הכינרת עם צוותי ההצלה והעזרה ראשונה. 

רשות הכינרת מינתה את קצין ביטחון הרשות כ'ממונה הקורונה האירגוני' אשר יהיה אחראי לביצוע ההנחיות באמצעות מנהלי המחלקות השונות. עידן גרינבאום, יו"ר איגוד ערים כינרת, אמר כי לאחר תקופה ארוכה של סגר, זאת לצד העלייה בטמפרטורות, משוועים אזרחי ישראל לנפוש בחופי הכינרת, אליהם הכניסה ללא תשלום.

קורונה בישראל  (צילום: REUTERS/Amir Cohen)
קורונה בישראל (צילום: REUTERS/Amir Cohen)

"כעת, כאשר החופים תחת סגר, לא פועלים שירותי הצלה ועזרה ראשונה, אך הציבור מגיע בכל זאת ושם עצמו במצבי סכנת, אשר מועצמים השנה עקב המפלס הגבוה בכינרת. לכן, חשוב שממשלת ישראל תאשר בהקדם האפשרי את החזרת שירותי ההצלה, כך שנוכל לתפעל את החופים בהתאם להנחיות משרד הבריאות", מסר.

עוד הוסיף: "אנו מוכנים לפתיחת החופים והחניונים בתוך 24 שעות מאישור משרדי הפנים והבריאות. המתווה לפתיחת חניונים וחופים על פי 'התו הסגול', שהוצג היום, יאפשר סביבה בטוחה למניעת הידבקות בקורונה, על פי הנחיות משרד הבריאות ולהבטיח לציבור הנופשים שהייה מהנה ובטוחה". 

בין הנהלים שגובשו בתכנית ישנן הנחיות למניעת התקהלויות, הקפדה על ישיבה בקבוצות בצורה מרווחת ובמרחק של קבוצה מקבוצה, הכוונת נופשים לחניות והגבלת מספר האנשים הנכנסים לכל חוף ושמירה במתחמי הנופש על "מרווחים" בין האוהלים.

מפלס הכנרת  (צילום: שמעון אבו - רשות הכנרת)
מפלס הכנרת (צילום: שמעון אבו - רשות הכנרת)

מבחינת החניונים לשימוש הציבור, על מנת להימנע מעומס והתקהלויות של נופשים בחופים, תוקטן קיבולת חניית כלי הרכב, על מנת שתתאפשר חנייה מרווחת יותר. מבחינת חניונים המיועדים לינת לילה, תתאפשר לינה בפיזור אוהלים מרווח. כמו כן, תהיה הקפדה על שמירה של נוהלי ניקיון וחיטוי מחמירים בחופים, ועל פי הוראות משרד הבריאות, יצוידו מבני השירותים בסבון נוזלי ומגבוני נייר. הצוות התפעולי ישתמש בציוד מגן, כפפות ומסכות.

כחלק מהמתווה, תפעיל רשות הכינרת בחופים צוותי הסברה להסברת התנהלות "נופש בצל קורונה". בכניסה לכל חניון חוף תוקם עמדת הסברה לחלוקת עלונים עם כללי ההתנהגות החדשים בחוף, מתן הסברים וחלוקת אלכוג'ל. בנוסף, יפעל לאורך היממה מוקד "כינרת בטוחה" של מצלמות הבטיחות בחופים בסיוע לפיקוח על ההתנהלות ושמירה על בטחון הנופשים, לאורך היממה. המוקד יפעל מתחיל חודש יוני.