העולם חוזר למנהגו: ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון ספג ביקורת בגין חוסר בהירות מצד הממשלה, לאחר שהכריז שלשום על תוכנית יציאה בת שלושה חודשים ממגבלות הסגר באנגליה, בהנחה שלא תהיה התפרצות גל שני של הנגיף "השטני", כדבריו. כבר ממחר יהיו רשאים לחזור למקום עבודתם אלו שאינם יכולים לעבוד מהבית, ויתאפשרו מגוון פעילויות בחיק הטבע ובפארקים, הכוללות, בין היתר, פעילות גופנית ללא הגבלה.

המהלך של ג'ונסון, שכזכור נדבק בנגיף ואף נאבק על חייו, נתקל בתגובות נגד מצד מנהיגי סקוטלנד, וויילס וצפון אירלנד, שאמרו כי ימשיכו לשמור על המגבלות הנוכחיות, ושלא יחליפו את הססמה הישנה "הישארו בבית" בססמה החדשה שטבע ג'ונסון - "הישארו ערניים".

בוריס ג'ונסון (צילום: רויטרס)
בוריס ג'ונסון (צילום: רויטרס)

מעברה השני של תעלת למאנש, הצרפתים יצאו אתמול מסגר של חודשיים. פריז לא ידעה יום שחרור כזה מאז 1944, אך בשלב זה החזרה לנורמליות מתבצעת בזהירות רבה יחסית. הצרפתים מעדיפים להמשיך ככל האפשר בעבודה מהבית, וגם לא סומכים על התחבורה הציבורית. עם זאת, מאז סוף השבוע נמשכת נדידת האוכלוסייה הגדולה, במיוחד מכיוון פריז מוכת הקורונה - שננטשה על ידי מיליון איש, כרבע מתושביה.

הנשיא מקרון סיכם עם בוריס ג'ונסון כי לא יהיה צורך בבידוד למגיעים משתי המדינות, כשבינתיים מתחיל עבורו הקרב הגדול על עתידו הפוליטי. שני שלישים מן האזרחים בצרפת אינם נותנים אמון בצעדים שנקטה ממשלתו, בניגוד מוחלט ליתר מדינות אירופה. לפיכך חוששים בממשל הצרפתי ממהומות על רקע חברתי, אך גם פוליטי.

עמנואל מקרון (צילום: רויטרס)
עמנואל מקרון (צילום: רויטרס)

גם יתר מדינות אירופה ממשיכות ביציאה מצעדי הסגר. בבלגיה נפתחו אתמול מרבית בתי העסק, תוך שמירה על ריחוק חברתי, אף שמסעדות, פאבים ובתי קפה עדיין סגורים. בתי הספר היסודיים בהולנד חזרו לפעילות חלקית, בנוסף למספרות, ספריות ובתי ספר לנהיגה. בשווייץ נפתחו בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים תוך צמצום הכיתות, בעוד ביוון חודשו הלימודים בכיתות י"ב ונפתחו כל החנויות, למעט בקניונים ובחנויות כלבו. דנמרק אפשרה את פתיחת מרכזי הקניות, ובפולין צפויה להתחדש השבוע הפעילות של בתי המלון.

בארה"ב, דוברו של מייק פנס הכחיש את הדיווחים בתקשורת כי סגן הנשיא נכנס לבידוד עצמי אחרי שהדוברת שלו קייטי מילר אובחנה כנשאית בסוף השבוע. "סגן הנשיא ימשיך לעבוד על פי עצת הצוות הרפואי בבית הלבן, ואינו בבידוד", אמר הדובר דווין אומאלי. "הוא גם נבדק - ויצא שלילי בכל יום, והוא מתכוון להיות בבית הלבן".

מייק פנס, מייק פומפאו (צילום: רויטרס)
מייק פנס, מייק פומפאו (צילום: רויטרס)

בסין, אתמול נפתח פארק דיסנילנד בשנגחאי אחרי הפסקה של יותר משלושה חודשים, ובכך הפך לדיסנילנד הפעיל היחיד בעולם כיום. בשל המגבלות, מתאפשרת בינתיים תפוסה של 30% בלבד מתוך 80 אלף המבקרים ביום רגיל, אולם הכרטיסים נמכרו בתוך זמן קצר, והמבקרים הנלהבים עטויי המסיכות זכו לקבלת פנים שמחה ממיקי מאוס ויתר הדמויות המפורסמות. "יש אור בקצה המנהרה", הצהיר בהתרגשות ג'ו שוט, נשיא דיסנילנד שנגחאי.