הבוקר (שלישי) נהרג סמ"ר עמית בן יגאל ז"ל - לוחם בגדס"ר גולני, מהשלכת אבן על ראשו במהלך פעילות מבצעית למעצר חשודים בכפר יעבד שבמרחב החטיבה המרחבית "מנשה". בן יגאל, בן 21 מרמת גן, הועלה לדרגת רב סמל לאחר מותו.

אביו, ברוך, אמר בראיון לכאן ב': "אני חתמתי לו את החתימה הארורה (לשירות בקרבי), הוא הלך לסיירת של גולני. באו שני הקצינים בשש בבוקר, הייתי בטוח שהם טעו בדלת. הם אמרו שעמית נפגע. שאלתי: הוא פצוע? ואמרו לי לשבת. נפל עליי אסון, זה הבן היחיד שלי, אין לי שום דבר חוץ ממנו, כל החיים שלי סובבים סביבו. ביום שישי האחרון הייתי בג'נין והבאתי לו עוגה. 50 יום הוא לא היה בבית בגלל הקורונה ודיברנו בטלפון".

דובר צה"ל עדכן כי לוחמי צה"ל פועלים בשעה זו בכפר יעבד שבמרחב החטיבה המרחבית "מנשה", בפעילות מעצרים בבית ממנו הושלכה אבן על ראשו של בן יגאל.

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, אמר: "בשעה הקשה הזו אני שולח חיבוק אמיץ וכוחות למשפחתו של רב סמל עמית בן יגאל שנפל הלילה בעודו מגן על כולנו. ליבנו נשבר מול זיו העלומים שנגדע, מול האובדן הנורא. אני סמוך ובטוח שכוחותינו ישיגו את המחבלים השפלים וימצו עימם את הדין. יהי זכרו ברוך".

שר הביטחון, נפתלי בנט, אמר: "סמל-ראשון עמית בן יגאל נפל הלילה בעת שהגן על ביטחון ישראל. צה"ל וכוחות הביטחון ישימו את ידם על המחבלים השפלים שאחראים לכך, ואנו נבוא איתם חשבון. בשם מערכת הביטחון אני מבקש למסור תנחומים למשפחת בן יגאל היקרה. יהי זכרו ברוך".

במהלך האירוע, שהתרחש בארבע וחצי בבוקר, הושלכה אבן לעבר החייל, ככל הנראה מהבית האחרון בכפר, ופגעה ישירות בראשו של הלוחם שנפגע באורח קשה מאוד. הוא פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה, ושם נקבע מותו. בצה"ל יתחקרו את האירוע.עוד ציינו בצבא כי הלוחם חבש קסדה, אך האבן שהושלכה לעברו הייתה גדולה ופגעה ישירות בראשו.

מבדיקה ראשונה שביצעו בצה"ל עלה כי זורק האבן טרם זוהה וכי לא בוצע ירי לעברו. מדובר במעצר של שני מבוקשים החשודים במעורבות בטרור, ושניים נוספים שקשורים להשלכת אבנים על רכבים ישראלים. מדובר בהרוג הראשון השנה בפעילות מבצעית.

בימים האחרונים ניתן לזהות מתיחות רבה בשטח, בין היתר על רקע חודש הרמדאן, משבר הקורונה וההצהרות של בכירים בישראל ביחס לסיפוח. כזכור, אתמול פרסמנו כי מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, עודכן לאחרונה מצד בכירים ברשות הפלסטינית כי במקרה שבו ישראל תממש באופן חד־צדדי את כוונות הסיפוח של שטחים ביהודה ושומרון, הרשות תנתק את כל הקשרים עם ישראל, כולל התיאום הביטחוני.

המסרים, שכאמור עברו בערוץ רשמי לאלוף אבו רוקון, הועברו על רקע ההסכם הקאלציוני שנחתם בין ראש הממשלה בנימין נתניה ליו”ר חוסן לישראל, ח”כ בני גנץ, ובו נקבע בין היתר כי נושא הסיפוח יכול לעלות לדיון בקבינט ובממשלה כבר החל מ־1 ביולי.

כזכור, מקרה דומה התרחש ב-24 במאי 2018 במהלך פעילות צבאית, כאשר לוח שיש הושלך על ראשו של רונן לוברסקי, לוחם 'דובדבן', שנפצע אנושות ויומיים לאחר מכן נפטר בהיותו בן 20. לפני שלושה חודשים גזר בית המשפט הצבאי מאסר עולם על אבו חמיד והטיל עליו קנס כספי בסך 258 אלף שקל. גזר הדין הכעיס את אביו של לוברסקי, ולדימיר, שדרש שיוטל עונש מוות על המחבל ואמר שהעונש הנוכחי יזיק להרתעה ועלול לגרום לעוד מקרים מהסוג הזה. לוחמי יחידת 'דובדבן', בה שירת לוברסקי, השתתפו באיתור ולכידתו של אבו חמיד, שבועיים לאחר המקרה הקשה.