דובר צה"ל עדכן הבוקר (שלישי) כי לוחמי צה"ל פועלים בשעה זו בכפר יעבד שבמרחב החטיבה המרחבית "מנשה", בפעילות מעצרים בבית ממנו הושלכה אבן על ראשו של לוחם גדס"ר גולני, עמית בן יגאל ז"ל, שנהרג במהלך פעילות מבצעית מוקדם יותר היום. 

מנתונים ראשונים שמגיעים מן השטח מתברר כי הבלוק, סוג של אבן ירושלמית, נזרק לעבר בן יגאל מבניין בן שלוש קומות, כאשר ההערכה בצה"ל כי היא הושלכה מגג המבנה. ככל הנראה, כחלק מתרגולת צה"לית, החיילים הסתכלו לצדדים ולמעלה, ובשלב זה הושלכה לעבר בן יגאל האבן שפגעה בפניו. שני לוחמים הספיקו לירות לעבר גג המבנה אך לא זיהו את המחבל או המחבלים. עוד עולה מהחקירה כי אבן נוספת נזרקה לעבר סמ"ר בן יגאל, אך לא פגעה בו, ואז הושלכה האבן הגדולה שפגעה. יותר מעשרה פלסטינים נעצרו עד כה במצוד אחר המחבל.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מסר תנחומים למשפחת בן יגאל: "בשמי ובשם אזרחי ישראל אני מבקש לשלוח תנחומים כנים למשפחתו של עמית בן יגאל שנהרג הלילה בפעילות מבצעית ע"י בן עוולה. כפי שקרה בכל המקרים בשנים האחרונות, ידה הארוכה של ישראל תגיע למחבל ותבוא עמו חשבון".

שר הביטחון, נפתלי בנט, הספיד את בן יגאל: "סמל-ראשון עמית בן יגאל נפל הלילה בעת שהגן על ביטחון ישראל. צה"ל וכוחות הביטחון ישימו את ידם על המחבלים השפלים שאחראים לכך, ואנו נבוא איתם חשבון. בשם מערכת הביטחון אני מבקש למסור תנחומים למשפחת בן יגאל היקרה. יהי זכרו ברוך".

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, אמר: "בשעה הקשה הזו אני שולח חיבוק אמיץ וכוחות למשפחתו של רב סמל עמית בן יגאל שנפל הלילה בעודו מגן על כולנו. ליבנו נשבר מול זיו העלומים שנגדע, מול האובדן הנורא. אני סמוך ובטוח שכוחותינו ישיגו את המחבלים השפלים וימצו עימם את הדין. יהי זכרו ברוך".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, כתב: "סמ"ר עמית בן יגאל ז"ל, לוחם בסיירת גולני נהרג הלילה בפעילות מבצעית באזור ג׳נין. יהי זכרו ברוך. רק לאחרונה התייחדה מדינת ישראל עם גיבוריה, והיום אנחנו נדרשים בכאב גדול להוסיף שם נוסף לרשימת הנופלים. תנחומיי מעומק הלב לבני המשפחה שאיבדו את היקר להם מכל. לוחמי צה"ל וכל כוחות הביטחון פועלים כל העת, בכל הגזרות, בכדי להבטיח את ביטחוננו. אני בטוח שהם ישימו את ידם על המחבל הארור וימצו איתו את הדין".

גם ראש העיר בה התגורר בן יגאל, ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן, הספיד את הלוחם: "עצב כבד נפל הבוקר על העיר בנפול אחד מטובי בניה, עמית בן יגאל, לוחם בסיירת גולני בעת פעילות מבצעית ביו"ש. עמית הוא בן יחיד לאביו, ברוך, אותו אני מכיר אישית שנים רבות. עמית בוגר בית ספר קורצ'ק ותיכון בליך. יד זדונית השליכה בלוק מגובה רב על ראשו והקסדה שהוא אוחז בידו לא הספיקה ולא הצליחה להגן עליו. העיר רמת גן וכל עם ישראל משתתפת בצער המשפחה. המשפחה מתאבלת בשדרות הקונגרס 9. יהי זכרו ברוך".