משה בר סימן טוב הודיע היום (שלישי) על פרישה מתפקידו כמנכ"ל משרד הבריאות. "הודעתי היום לראש הממשלה ולשר הבריאות על רצוני לפרוש מתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות. אני גאה בשנותי כמנכ"ל ובפרט בהתמודדות עם משבר הקורונה. אני אשאר את הזמן הנדרש לצורך העברת מקל מסודרת ומאחל הצלחה לשר.ה ולמנכ"ל.ית הבאים", כתב במכתב שהגיש לנתניהו ולליצמן.

"אבקש להודות לכם על ההזדמנות שנתתם לי בניהול מערכת הבריאות בחמש השנים האחרונות, ובניהול משבר הקורונה בפרט. בתחילת המשבר שמנו לעצמנו מספר יעדים: הראשון הוא שכל אדם שנזקק לטיפול, ובפרט להנשמה, יקבל את הטיפול המצוין שהמערכת יודעת לתת. השני - שמדינת ישראל תהיה בקבוצת המדינות המתמודדות היטב עם המשבר. עמדנו בשני יעדים אלו בהצלחה", הוסיף במכתבו.

"מדינת ישראל הוכיחה חוסן לאומי רב בהתמודדות עם המשבר, ומערכת הבריאות הפגינה את מצוינותה ויכולותיה יוצאות הדופן. ככל שחולף הזמן מתברר כי אין מדובר בבחירה בין כלכלה ובין בריאות", המשיך.

"אל לנו לקבל הישגים אלה כמובנים מאליהם. המלאכה עדיין לא תמה. מדינת ישראל קנתה לעצמה זמן יקר לצורך היערכות לגל תחלואה שני אפשרי. עלינו לנצל תקופה זו כדי להמשיך ולשפר את היערכות המערכת", סיים בר סימן טוב את מכתבו.

שר הבריאות היוצא, יעקב ליצמן, בירך את בר סימן טוב: "אני מבקש להביע הערכתי הגדולה לידידי משה בר סימן טוב, שהודיע לי על סיום תפקידו כמנכ”ל משרד הבריאות. בשיחתי עמו היום שיבחתי אותו על עבודתו הנפלאה, השקעתו הרבה וההישגים הרבים למערכת הבריאות שנזקפים לזכותו, כמי שהיה שותף מלא ופעיל איתי כשר הבריאות, במשך חמש שנים רצופות ואינטנסיביות. 

ראייתו המקצועית, יכולות הניהול ובעיקר ההבנה העמוקה של בר סימן טוב עם צורכי מערכת הבריאות, הם נכסים מהותיים, שתרמו לקידום וחיזוק הרפואה הציבורית בשנים האחרונות. הוקרתי והערכתי למנכ”ל היוצא שניהל נכון ובאופן מעורר השתאות את משבר הקורונה. לאורך התקופה נדרשנו להכרעות לא קלות, כדי להוביל את מדינת ישראל לניצחון במאבק בנגיף קורונה. בעזרת השם, ובזכות תושייתו ואמות המידה המקצועיות שגילה ברסי, צלחנו עד כה את המשבר, בתקווה שכך יהיה גם בהמשך עד שנגיע בקרוב לנצחון מלא. אני מאחל למשה בר סימן טוב הצלחה רבה בהמשך הדרך".