דמיטרי פסקוב, דובר הקרמלין ומזכיר העיתונות של נשיא רוסיה פוטין, אובחן כחולה בנגיף הקורונה - כך דווח היום (שלישי) בכלי תקשורת רוסיים ובסוכנות הידיעות רויטרס.

פסקוב הופיע בכותרות בתקשורת הישראלית במהלך התקופה האחרונה בכמה הקשרים, גם בעקבות פרשת נעמה יששכר, המטיילת הישראלית שנעצרה ברוסיה ושוחררה, אז עדכן לגבי השיחות שנועדו להביא להחזרתה לארץ, ובנוסף, הופיע בתקשורת הישראלית גם בתור מי שהתנגד לתוכנית השלום של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, אז אמר כי "התוכנית של טראמפ סותרת מספר החלטות של האו"ם. אנחנו רואים את התגובה מצד הפלסטינים וגם של כמה ממדינות ערב שהודיעו על התנגדותם לתוכנית. זה כמובן גורם לנו לחשוב על עצם כדאיותה".  

כזכור, הדיווחים האלו מגיעים לאחר שלפני כשבועיים נמסר מהקרמלין כי ראש הממשלה הנוכחי של רוסיה, מיכאיל מישוסטין, שהתמנה לתפקיד לפני מספר חודשים בלבד, נדבק גם הוא בנגיף.

בסוף השבוע האחרון, במקביל להתפשטות הנגיף במדינה, רוסיה ציינה את יום השנה ה-75 לניצחון על גרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה. הנשיא פוטין מסר בהודעתו הרשמית: "עוד נחגוג את התאריך הזה בצורה מורחבת, כמדי שנה", והוסיף כי המצעד המסורתי בקרמלין ייערך בתאריך מאוחר יותר. עם זאת, עדיין נערך במקום טקס מצומצם, כאשר פוטין נשא את נאומו לאומה ולאחר מכן תזמורת צבאית ניגנה את ההמנון הלאומי.

מספרי התחלואה מנגיף הקורונה ברוסיה, כאמור, הולכים וגוברים, כאשר נכון לעכשיו מניין מקרי ההדבקות מהווירוס במדינה עומד 232,243 בני אדם, ומניין הקורבנות עומד על 2,116.