המשטרה עצרה הערב (שלישי) כ-300 מתפללים שהפרו את התקנות האוסרות להגיע להר מירון, התפרעו ותקפו שוטרים. מרבית המתפרעים לא עוטים מסיכות ומסכנים בכך את בריאות הנוכחים. לפי הודעת המשטרה, "במהלך השעות האחרונות, הגיעו מאות אנשים לאזור הר מירון, בהם נשים ילדים, שלצערנו בחרו להפר במכוון וברגל גסה את התקנות לשעת חירום האוסרות הגעה למקום והתקהלות, ובכך סיכנו את בריאותם ואת בריאות הציבור והשוטרים הפועלים במקום מאז אמש".

עוד לפי המשטרה, "בשלב מסוים החלו התפרעויות אלימות שכללו ידויי אבנים וחפצים נוספים לעבר השוטרים, וכן התנגדות בכוח להוראות השוטרים להתפזר מהמקום. בתגובה הוקפצו למקום כוחות משטרה נוספים, הרחיקו את ההמון וביצעו מעצרים של פורעי החוק. עד כה נעצרו למעלה מ-100 מתפרעים".

התפרעויות במירון (צילום: דויד כהן, פלאש 90)
התפרעויות במירון (צילום: דויד כהן, פלאש 90)

עצורים בהתפרעויות במירון (צילום: דויד כהן, פלאש 90)
עצורים בהתפרעויות במירון (צילום: דויד כהן, פלאש 90)

כזכור, בשבוע שעבר אישרה הממשלה מגבלות לקראת ל"ג בעומר. במסגרת המגבלות, הדלקת מדורות נאסרה והכניסה לקבר רבי שמעון בר יוחאי הר מירון הוגבלה. בערב הדלקת המדורות, אישרה הממשלה רק שלושה טקסי הדלקה בהר - שבכל אחד מהם לא יותר מ-50 משתתפים.

אמש פעלו כוחות המשטרה לפיזור התקהלות של כמה מאות מתושבי שכונת מאה שערים בירושלים, על רקע התקהלות אסורה של אלו לרגל ציון ל״ג בעומר, וזאת בניגוד להנחיות צו בריאות העם להתמודדות עם מגיפת הקורונה.