נמשך מצעד הפורשים במשרד האוצר ערב הקמת הממשלה החדשה. יו"ר רשות החשמל ד"ר אסף אילת הודיע אתמול על פרישתו מהתפקיד אחרי ארבע שנות כהונה. אף שמדובר בכהונה לחמש שנים, אילת החליט כבר לפני מספר חודשים לסיים את תפקידו.

העיתוי הנוכחי נובע מהקמת הממשלה ואינו אמור להביך את שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ, שלפי כל הסימנים אמור להמשיך בתפקידו. לבקשת שטייניץ ימשיך אילת בכהונתו עד מספר חודשים.

"בתום ארבע שנות כהונה אינטנסיביות ומשמעותיות אני מסיים את תפקידי בתחושת סיפוק. אני מאמין בצורך בתחלופה בקרב הפקידות הבכירה בשירות המדינה, ועוזב רשות ומשק חשמל מבוססים ומוכנים לאתגרי העתיד", מסר אילת.

בניין משרד האוצר  (צילום: פלאש 90)
בניין משרד האוצר (צילום: פלאש 90)

מנכ"ל האוצר שי באב"ד הודיע אף הוא שלשום לשר האוצר המיועד ישראל כ"ץ על כוונתו לסיים את תפקידו. על פי הודעת משרד האוצר, מועד סיום תפקידו יתואם בהמשך. באב"ד הדגיש כי הוא מעמיד את ניסיונו לרשות המשרד כדי שהעברת התפקיד תתבצע על הצד הטוב ביותר בתקופה המאתגרת הנוכחית.

לפי ההערכות, באב"ד לא יפרוש מיד אחרי סיום כהונתו של השר משה כחלון, אלא ימשיך בתפקידו לפחות עוד מספר חודשים. הסיבה לכך היא האתגרים הכלכליים יוצאי הדופן שבפניהם ניצבת הממשלה החדשה, ובראשם הכנת תקציב מדינה חדש, דו שנתי ל־2020־2021, וייתכן שגם ל־2022.

שי באב''ד, משה כחלון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
שי באב''ד, משה כחלון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

נראה ששר האוצר החדש לא יסתכן ויעדיף להאריך את כהונת בעלי התפקידים, המכירים היטב את מצב המשק ואת מנגנוני העבודה. כ"ץ עשוי להמשיך בהעסקת אנשי המקצוע גם באגפי האוצר הנוספים, ובראשם אגף התקציבים שבניהול שאול מרידור.

בעל התפקיד היחיד שעשוי לסיים לקראת אוקטובר את כהונתו באוצר הוא החשב הכללי רוני חזקיהו. מדובר במינוי של השר כחלון, שנחשב לאחר המינויים המוצלחים ביותר.