חלקו השני של הסרט על מיכל סלה ז"ל שנרצחה בידי בעלה אלירן מלול באוקטובר האחרון בביתם שבמוצא, שודר אמש ב"עובדה" (קשת 12). בחלקו הראשון של הסרט ששודר בשבוע שעבר הובאו עדויות של נשים שהיו בנות זוגו של מלול, שהעידו על מערכת יחסים אובססיבית ואלימה מצדו. במהלך הסרט נאמר כי לידי המשטרה הגיעו לא פחות משש מחברותיו לשעבר, שביקשו למסור פרטים אודות מערכת היחסים שלהן עם מלול ועל דפוסי ההתנהגות שלו, במטרה לנסות ולשפוך אור על האירועים שקדמו והובילו לרצח. חן, אחת מבנות זוגו לשעבר, סיפרה הבוקר (רביעי) לגל"צ על התקופה אותה העבירה במחיצתו של מלול, וניסתה להצביע על תמרורי האזהרה שיסייעו למנוע את הרצח הבא. 

"לאישה במצב הזה יש כוח להסתיר את זה בצורה מדהימה. אם היום אני רואה מישהי שבן הזוג שלה מבודד אותה מהמשפחה והחברים שלה - זה כבר סימן אזהרה מבחינתי. הוא בודד אותי מהחברים שלי. הייתה תחושה כזו, אנשים שאלו אותי מה קורה, אבל אף אחד לא חשב על זה". 

מה אפשר היה לשאול כדי למשוך אותך החוצה?
"קודם כל, לנסות לתשאל על טיב היחסים, על איך זה מתנהל ולנסות להבין את היחסים. לנסות להציע איזושהי דרך לצאת משם, ולא פשוט לומר לבן אדם לצאת משם. זה לא פשוט לצאת ממערכת יחסים כזו. הדרך היחידה היא לעשות צעד שהוא לא יידע עליו. היו רגעים, בתור בחורה בת 20, שהייתי אומרת לעצמי מילים כמו 'טוב, זה כנראה הגורל שלי, אני אלמד איך להתמודד עם זה'. דברים שבחורה צעירה לא אמורה לומר לעצמה". 

"אם מישהו מזהה התנהגות קצת שונה, אז לנסות לשאול באמת שאלות בעדינות, ואם מזהים את זה לא לפחד להתערב, כי אנשים מפחדים להתערב ביחסים", הוסיפה חן. 

את זוכרת מתי הבנת שאין מצב שאת חוזרת?
"הרגשתי שאני לא יכולה יותר לסבול את זה, ושזה לא תקין. הייתי מדמיינת כל הזמן את הדרך שלי החוצה. ביקרתי חברה מחוץ לעיר ואמרתי לה שאין לי כוח לחזור הביתה, והיא אמרה לי שאני יכולה להישאר אצלה. סיפרתי מה קורה ביחסים, והיא שמה לב לכמות ההודעות שהוא שלח אליי, לאובססיה. הוא היה מתקשר אליי באובססיה. היא גם לא הייתה חברה קרובה, היא הייתה מכרה שפשוט הציעה לי את הבית שלה לתקופה, עד שאמצא את הבית שלי בעצמי. הצלחתי להימנע מהשיחות האלו איתו". 

"בשנה הראשונה הרגשתי חופש, משהו שלא ידעתי שארגיש, תחושה משחררת. זו התקופה הטובה בחיי מצד אחד, ומצב שני הוא היה מתקשר באובססיה עד שהבין שזה אבוד". 

שאלת את עצמך בהמשך מה קורה איתו? מי בת הזוג שלו?
"בשנים הראשונות לא, וכל הזמן אמרתי לעצמי שכל מי שהכיר אותו יגיד שהוא בחור מקסים. אני חושבת שהדינמיקה ביני לבינו לא הייתה בריאה. הוא לא ידע להתנהג, לא ידע לבטא את הרגשות שלו. חשבתי שאולי אינטראקציה עם מישהי אחרת תביא אותו למקום טוב יותר. עד הרצח הייתי בטוחה שהוא במקום טוב, במיוחד כששמעתי שהוא התחתן מחבר שלו שנתקלתי בו, והייתי מאושרת. באמת חשבתי שהוא במקום טוב. תמיד הרגשתי שאני צריכה שהוא יירד לי מהכתפיים".