המגעים בין הליכוד למפלגת ימינה התפוצצו רגע לפני השבעת הממשלה, אבל יש עוד מי שמקווה שימינה תיכנס לממשלה. שמעון ריקלין, פרשן ערוץ 20, התייחס לסוגיה הבוקר (רביעי) בתוכניתו של אראל סג"ל ב-103FM, והביע את דעתו על התנהלותו של נתניהו: "אם ימינה תהיה באופוזיציה זה ייצור קרע בימין ויערער את הלגיטימציה של נתניהו, במיוחד כשהוא הולך עם השמאל".

ריקלין הביע את דעתו על המצב של "בלוק הימין", וניסה להסביר מדוע היחסים של הליכוד וימינה התפוצצו: "יכול להיות שנתניהו מתכנן באמת לעשות את הסיפוח והריבונות ולא רוצה שימינה תהיה בממשלה, כדי שכל התהילה תלך אליו ואז בנט לא יוכל לדבר מילה. כי בנט לפעמים אם הוא בממשלה יגיד 'הרבה בזכותי', יכול להיות שנתניהו רוצה להתחלק בזה לבד".

עוד הסביר ריקלין כי הכוח של "בלוק הימין" היה הדבקות של הצדדם זה בזה: "זה לא טוב לנתניהו ולליכוד, וזה לא משנה עכשיו הפרשנות של כמה זה כיפת שמיים וציונות דתית, ממש. בסוף, ימינה תהיה באופוזיציה וזה ייצור מלחמת אחים מיותרת, וזה יערער את יסוד הליכוד ואת הלגיטימציה של נתניהו. במיוחד כשהוא הולך עם שמאל, אני חושב שנתניהו פה לא שם לב לזה, בעיני זו טעות".

אראל סג"ל הציע הסבר למצב: "יכול להיות שהוא רואה אופק פוליטי רחוק, אם הוא לא מכניס אותם הוא בעצם מסמן שעוד שנה וחצי הוא הולך?". ריקלין השיב: "מקבל את הפרשנות הזאת ב-100%, אתה צודק. נתניהו מעולם לא עשה כזה קרע בימין כמו שהוא מתכוון לעשות עכשיו עם ימינה ולכן הפרשנות שלך מאוד נכונה אראל. אני לא בטוח אם הוא מבין את זה עד כדי כך אבל לשם זה הולך. אני עוד מקווה שהם יכנסו למשלה. זה לא רק הטקס ביום חמישי, אז מה קורה? כל צעד ושעל הם יביכו אותו, מה הוא יעשה עם זה? אני שואל אותך – נתניהו רוצה אותם בממשלה?".

סג"ל השיב שרה"מ "מתייחס לאנשים בצורה אינסטרומנטלית, התיעוב שלו כלפיהם הוא עצום זה לא סוד, אני חושב שאם הוא היה מרגיש שהוא צריך אותם אז הוא היה סותם את האף ולוקח אותם. זו הפוליסה של בני גנץ - אם ימינה לא בתוך הממשלה זו הפוליסה שלו לראשות ממשלה בעוד שנה וחצי". ריקלין קיבל את הטענות של סג"ל, אך תהה מה יקרה כאשר נתניהו יפנה לתפקיד הנשיאות בתום כהונתו: "הוא ירצה לריב עם החבר'ה של ימינה שיצטרכו להצביע לו בשביל זה?" על כך השיב סג"ל כי "לא בטוח שפנטזיית הנשיאות תתממש".

ריקלין סיפר שהוא ערך בדיקות לפני סבב הבחירות האחרון :"אם זו תהיה הקדנציה האחרונה של נתניהו, כדי להביא יותר מנדטים. התשובה שקיבלתי ממקומות שונים הייתה 'לא ולא'. אני לא רואה את נתניהו רוצה ללכת עוד שנה וחצי. מתקשה לראות את זה". לסיום הפרשן המדיני 'ערוץ 20' טען שקיימות אפשרויות לשמור על הבלוק, להכניס את ימינה לקואליציה, או את הרב פרץ וככה הוא יחשוב שהוא מצליח לסכל את בנט ושקד. יכול להיות שפה נתניהו קצת בטוח בעצמו ולא מבין את המשמעות, לפעמים יכול להיות שנתניהו עושה טעויות". סג"ל השיב: "אין אדם שלא עושה טעויות".