מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, החליט אמש (שלישי) על סגירת טייסת ״הסילון הראשונה״ (117) שבבסיס רמת דוד עוד השנה, מתוך הצורך בהתייעלות והכנת החיל לאתגרי העתיד. נורקין עדכן את המפקדים ואמר כי סגירת הטייסת נעשתה כחלק מהקדמת תהליכים שתוכננו לעשור הקרוב, נוכח הצורך בתהליכי התייעלות והערכות לאתגרי העתיד הכוללים גם הצטיידות במטוסי דור 5.

הטייסת עתידה להיסגר בחודש אוקטובר 2020. טייסת ״הסילון הראשונה", הוקמה בשנת 1953, ולקחה חלק בכל מערכות ישראל. הטייסת הפילה מטוסי אויב לראשונה במשימת הגנת שמי המדינה ב-1955, וצברה לאורך השנים 121.5 הפלות. הטייסת היא הראשונה בעולם להפיל מטוס אויב עם מטוס ה״נץ״, והראשונה בעולם שהפילה מטוס מסוג מיג 23. הטייסת הובילה את תקיפת הכור הגרעיני בעיראק - תקיפה ששינתה את פני המזרח התיכון. הטייסת תמשיך לפעול מבצעית ולהתאמן - עד רגע סגירתה.

"טייסת הסילון הראשונה" הינה טייסת בעלת מורשת קרב מפוארת, הכוללת השתתפות במבצעים גלויים וסמויים. בראייה הצופה פני עתיד, ונוכח תמונה אסטרטגית מורכבת - אני מתכוון למצות את ההזדמנות שבתקופה זו ולהכין טוב יותר את חיל האוויר לאתגרי העתיד. נתייעל ונמשיך לפתח את החיל ככוח אווירי רלוונטי ומשפיע. זהו אתגר פיקודי ומקצועי - ואני בטוח שמפקד הטייסת ומפקד הכנף יעמדו במבחן זה", אמר האלוף נורקין.