יו"ר יש עתיד-תל"ם, יאיר לפיד, שיתחיל בימים הקרובים לכהן כיו"ר האופוזיציה, העניק הערב (רביעי) ראיון לחדשות 12, בו המשיך לתקוף את הממשלה שצפויה להיות מושבעת מחר, ואת יו"ר כחול לבן, בני גנץ.

"אם כל מה שמעניין אותך זה תיקים אז זה הישג לא רע, רק לא ידעתי שזה העניין. עסקים קורסים, אנשים לא גומרים את החודש, והם מתעסקים באיזה ג'וב יקבל מי. זה לא רק בזבוז של מאות מיליונים, זה הזלזול המוחלט במצוקה של אזרחי ישראל. מה חושב איש צעיר שרואה את מופע הציני הזה?", אמר לפיד.

כשנשאל בידי יונית לוי מה ההבדל בין הפרת הבטחת הבחירות של גנץ שלא לשבת תחת נתניהו, לבין הפרת ההבטחה לה היה שותף שלא להתבסס על קולות הרשימה המשותפת, ענה לפיד: "אמרנו שאולי פעם אחת תצביע הרשימה המשותפת מבחוץ, את משווה את זה לסיבה שהוקמה כחול לבן, שצריך ממשלה של תקווה? המשותפת לא הייתה אמורה להיות חלק מהממשלה, וזה לא נכון שהיינו הולכים לבחירות רביעיות. אלה שקרים".

"הערבים הם 20 אחוז מאזרחי מדינת ישראל. אמרתי "זועביז" על אנשים מבל"ד שהם תומכי טרור, לא אמרתי את זה על כל אזרחי ישראל. היינו צריכים למנוע מערכת בחירות רביעית. כשמדברים על ראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום, זה כבר מתחיל לשעמם אנשים. הם מחר הולכים להישבע אמונים למי שבעוד עשרה ימים יישפט על הפרת אמונים. הם לא לקחו את האוצר והבריאות", המשיך לפיד.

כשנשאל כיצד ניתן היה להימנע מבחירות רביעיות, ענה: "שמנו חוקים על שולחן הכנסת, חוק שהיה מונע מנתניהו לרוץ בפעם הרביעית, ולפיכך הוא לא היה הולך לבחירות. אני לא כועס על גנץ, אמרנו זה לזה חג שמח. אני לא זוכר את הפוסט של עפר שלח ("גנץ מתהפך כמו חביתה"). הדבר הכי חשוב היה להחליף את השלטון. נשתף פעולה עם הממשלה על כל דבר חיובי. יש לנו ראש ממשלה שמסכן את הדמוקרטיה הישראלית, והוא זה שגרם לחצי עם לשנוא את השני".

לבסוף הצהיר לפיד כי במידה ויוצע לו על ידי נתניהו להפיל את הממשלה וללכת לבחירות, הוא יסכים לכך בתנאי שמשבר הקורונה ייגמר. "לשנות חוקי יסוד כדי להקים ממשלה של 36 שרים זה דבר לא ראוי ואני רוצה להחזיר את החוקים למה שהיו. אם ב-14 בנובמבר 2021 נתניהו ירצה להחזיר את חוקי היסוד וללכת לבחירות, נלך איתו אם הקורונה תהיה מאחורינו. אם נוכל להחליף את השלטון, נחליף את השלטון. אני לא חושב שיש מישהו במערכת הפוליטית, כולל גנץ, שמאמין שהוא יהיה ראש הממשלה. זו הייתה דרכם להיכנס לממשלה בלי להיראות נכנעים לגמרי. שילכו לאיקאה וישאלו מה קורה לשולחן שמרכיבים אותו עקום".