המשרד לביטחון הפנים, ממשרדי הממשלה הנחשקים יותר על ידי חברי הכנסת, יופקד בידיו של שר המשפטים הנוכחי אמיר אוחנה. תיק לא פשוט בכלל, כשעל אוחנה מוטלת האחריות למנות מפכ"ל קבוע למשטרת ישראל וגם נציב שב"ס.

בשנה וחצי האחרונות מכהן כמ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן, אולם השר הנוכחי גלעד ארדן לא הביאו למינוי קבוע בנסיבות השמורות עמו. על מחליפו יהיה למנות מפכ"ל קבוע באופן מיידי, שכן ארגון האכיפה הזה חזר בשנים האחרונות לקרטע ואף איבד מכוח ההרתעה שלו.

השר לביטחון פנים היוצא גלעד ארדן
השר לביטחון פנים היוצא גלעד ארדן

אין ספק כי העובדה שאין מפכ"ל קבוע תורמת גם היא למרירות בקרב קצינים ושוטרים, ואלו משליכים את התחושה על הציבור הרחב. יש המזהירים כי בחירתו של המפכ"ל תהיה קשורה לאמון של אוחנה במועמד ולא בהכרח ביכולות שלו. "הוא ימנה מי שידאג לעצור את החקירות נגד ראש הממשלה", טוענים גורמים פוליטיים.

השר החדש ייאלץ להתמודד עם כמה פרשות שנחשפו גם בתקופת כהונתו של המפכ"ל הקודם רוני אלשיך, כמו ההתקשרות עם משרד יח"צ ללא ידיעת המשרד, ופרשת חברת המימד החמישי, הנבחנת בימים אלו וקשורה לשותף לממשלת האחדות בני גנץ. אולם בראש ובראשונה, תוטל עליו האחריות להחזיר את אמון הציבור בכחולי המדים, משימה לא פשוטה בהיעדר אמון בתוך המערכת ובשל קיום מתיחות סמויה בין המשטרה לבין המשרד, או לשר ארדן, אם נדייק. את זה יהיה על השר הנכנס לבלום, אחרת אנחנו צפויים לטלטלות נוספות במשטרה בשנים הקרובות.