ח"כ יריב לוין נבחר היום (ראשון) לתפקיד יו"ר הכנסת ה-23 בתמיכת 71 ח"כים. לוין גבר בהצבעה על ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) וח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת). 

לאחר שהבהיר לו כי לא יוכל להמשיך לכהן בתפקידו, ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט להשאיר את יובל שטייניץ בתפקיד שר האנרגיה, זאת בצל הביקורת על המהלך. בתוך כך, מסתמן כי ח"כ ניר ברקת לא ימונה בשלב זה לשר. לאחר שנפגשו, מסר נתניהו: "נפגשתי עם ח״כ ניר ברקת שאותו אני מעריך מאוד. ניר ברקת ראוי לתפקידים בכירים הן בליכוד והן בממשלה. לצערי הרב זה לא הסתייע לפני השבעת הממשלה. אעשה מאמץ גדול לשלב את ח״כ ברקת לתפקיד בכיר בממשלה בהמשך הדרך".

מוקדם יותר נתניהו מינה את שר העלייה והקליטה, יואב גלנט, לשר החינוך, והוא יהיה חבר בקבינט המדיני- ביטחוני. כמו כן, השר זאב אלקין מונה לשר להשכלה גבוהה, ובחלק השני של הקדנציה יכהן בתפקיד שר התחבורה. השרה גילה גמליאל תיכנס למשרד להגנת הסביבה. 

גלנט הודה לראש הממשלה על המינוי ואמר: ״אני מודה לראש הממשלה על האמון ועל ההזדמנות ומקבל על עצמי את תפקיד שר החינוך של מדינת ישראל מתוך הבנת האחריות והחשיבות של העיסוק בעתיד ילדינו. חינוך לערכים והקניית השכלה ראויה לדור הצעיר בישראל הם ההשקעה הטובה והחשובה ביותר בעתיד מדינת ישראל". 

ח"כ נוסף מהליכוד שלא ימונה לשר הוא אבי דיכטר, שהגיב: "בכנסת הבאה אמלא את תפקידי בגאווה ובגאון כחבר כנסת מן המניין. לצערי, ראש הממשלה נתניהו החליט שלא למנות אותי כשר בממשלתו. גם בשיחתנו הלילה לא שמעתי נימוק שיכול לשכנע אותי או כל אדם אחר, מדוע לא נמצאתי ראוי על ידו לתפקיד של שר ולחבר קבינט ביטחוני. עשרות אלפי אנשים בהם מתפקדי ליכוד רבים ומצביעי ליכוד, תמהים איך זה קורה שנתניהו החליט כך למרות מיקומי בעשירייה ברשימת הפריימריז, ומהעובדה שכיהנתי פעמיים כשר בממשלה וראש שב״כ לשעבר. יחד עם זאת, אני איש ליכוד ואדם ממלכתי המכבד החלטות שקיבל מי שהסמכות בידו ולכן אתמוך בממשלה שבה מכהנים לא מעט מחברי הקרובים בליכוד ובכלל, ומאחל להם בהצלחה".

בנימין נתניהו ויואב גלנט (צילום: ללא קרדיט)
בנימין נתניהו ויואב גלנט (צילום: ללא קרדיט)

רשימת המינויים שפורסמו עד כה:

יו"ר הכנסת לשעבר, ח"כ יולי אדלשטיין, קיבל את הצעת ראש הממשלה וייכנס למשרד הבריאות
ח"כ אורלי לוי אבקסיס תכהן ב"משרד לחיזוק וקידום קהילתי", משרד חדש שנתפר עבורה.
ח"כ אלון שוסטר מונה לשר החקלאות. המינוי עורר תגובות חיוביות רבות בקרב המגזר החקלאי, שתולה בו תקוות רבות.
ח"כ איציק שמולי מונה לשר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, זאת כחלק מגוש כחול לבן.
ח"כ חילי טרופר ימונה לשר התרבות והספורט.
ח"כ אבי ניסנקורן ימונה לשר המשפטים.
ח"כ פנינה תמנו שטה מונתה לשרת העלייה והקליטה וכך הפכה לשרה יוצאת אתיופיה הראשונה.
ח"כ יזהר שי ימונה לשר המדע והטכנולוגיה.
ח"כ יועז הנדל ימונה לשר התקשורת.
ח"כ מירב כהן מונתה לשרה לשוויון חברתי.
ח"כ מיכאל ביטון יכהן כשר תחת גנץ במשרד הביטחון.
ח"כ יואב קיש יכהן כסגן שר הבריאות.
ח"כ עומר ינקלביץ' מונתה לשרת התפוצות.
ח"כ אורית פרקש הכהן מונתה לשרה לעניינים אסטרטגיים וחברה בקבינט המדיני בטחוני והחברתי כלכלי.
ח"כ אסף זמיר מונה לשר התיירות.
השר אמיר אוחנה מונה לשר לביטחון הפנים.
ח״כ גדי יברקן מונה לסגן השר לביטחון הפנים והממונה על שילוב יוצאי אתיופיה.
השרה מירי רגב מונתה לשרת התחבורה והתשתיות, ולאחר ביצוע הרוטציה תכהן כשרת החוץ.
ח"כ דודי אמסלם מונה לשר המקשר בין הממשלה לכנסת
השר אופיר אקוניס מונה לתפקיד השר לשיתוף פעולה אזורי. הוא ייכנס לתפקידו מיד אחרי שהממשלה תאשר את מינויו של השר גלעד ארדן לתפקיד שגריר ישראל בארה"ב ובאו"ם.
השר ישראל כ"ץ מונה לתפקיד שר האוצר.
השר אלי כהן מונה לשר לענייני מודיעין.
השרה ציפי חוטובלי מונתה לתפקיד השרה לענייני התיישבות.
השרה גילה גמליאל מונתה לשרה להגנת הסביבה.
השר יואב גלנט מונה לשר החינוך.
השר זאב אלקין מונה לשר להשכלה גבוהה. בחלק השני של הקדנציה יכהן כשר התחבורה. 
השר יובל שטייניץ יישארו בתפקידו ויכהן כשר האנרגיה.
חה"כ ניר ברקת לא ימונה בשלב זה לשר.
ח"כ אבי דיכטר יכהן כח"כ ולא ימונה לשר.
ח"כ צחי הנגבי ימונה לתפקיד שר במשרד ראש הממשלה, ובהמשך יחליף את חוטובלי בתפקיד שר ההתיישבות.

השרה גילה גמליאל, שכיהנה בממשלה האחרונה בתפקיד השרה לשוויון חברתי, מונתה, כאמור, לשרה להגנת הסביבה. השר זאב אלקין מונה לשר להשכלה גבוהה, והשר גלנט, כאמור, יהיה שר החינוך. בנוסף, מסתמן כי ציפי חוטובולי, שכיהנה בממשלה האחרונה כסגנית שר החוץ וכשרת התפוצות, תמונה לשרה לענייני התיישבות. ח"כ צחי הנגבי ימונה לתפקיד שר במשרד ראש הממשלה, ובהמשך יחליף את חוטובלי בתפקיד שר ההתיישבות.

בתוך כך, חבר הכנסת גדעון סער חשף כי הוצע לו להתמנות לתפקיד שגריר ישראל באו"ם ובארה"ב. בציוץ בטוויטר כתב: "עקב פניות עיתונאים וכדי למנוע פרסומים שגויים: ההצעה היחידה לה סרבתי בנימוס היא לכהן כשגריר באו״ם ובוושינגטון, וזאת עוד במוצ״ש 9 במאי. אשרת את חברי הליכוד שבחרו בי ואת הציבור כולו בכנסת ישראל"..

בנוסף, ראש הממשלה הודיע על החלטתו למנות את שר הכלכלה, אלי כהן, לתפקיד שר המודיעין. נתניהו בירך על המינוי ואמר: ״אני שמח לבשר כי החלטתי למנות את השר אלי כהן לתפקיד שר המודיעין. בתפקידו כשר הכלכלה, השר כהן פעל רבות להצלחה ולשגשוג הכלכלה בישראל ועתיד להיות שותף מרכזי בממשלה שתוקם. למדינת ישראל אתגרים ביטחוניים רבים ואני סמוך ובטוח כי יחד נמשיך לפעול לביצור חוסנה וביטחונה של מדינת ישראל״.

השר אלי כהן הגיב גם הוא ואמר כי ״הייתה לי הזכות לשרת את מדינת ישראל במשך שלוש וחצי שנים כשר הכלכלה והתעשייה וכחבר בקבינט הבטחוני מדיני. הגענו להישגים אדירים בכלכלה וכעת אני ממשיך לאתגר הבא. אני שמח, גאה ומודה לראש הממשלה בנימין נתניהו על האמון שנתן בי, לכהן כשר המודיעין. מערך המודיעין הישראלי הוא בעל שם בינלאומי ובעל חשיבות עצומה לביטחון המדינה. אפעל לחיזוק ולשדרוג מערך המודיעין, למען המדינה ולמען אזרחי ישראל״.

ראשית, ראש הממשלה יהיה בנימין נתניהו, וראש הממשלה החלופי ושר הביטחון בשנה וחצי הקרובות יהיה בני גנץ. שר החוץ בשנה וחצי הקרובות יהיה גבי אשכנזי, ואחריהן הוא ייכנס למשרד הביטחון במקומו של גנץ. בתום כהונתו של אשכנזי - צפויה להיכנס למשרד מירי רגב, שתעביר את השנה וחצי הקרובות במשרד התחבורה.

כמו כן, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך היוצא, הרב רפי פרץ, חתמו במהלך הלילה בין חמישי לשישי על הסכם קואליציוני שיאפשר את הישארותו של מועמד "הבית היהודי" בשולחן הממשלה, בתור השר לענייני ירושלים והמורשת. החתימה מתאפשרת לאחר דיונים מרתוניים שהתקיימו במהלך יום חמישי, ובשלב מסוים התפוצצו וקיבלו תפנית שונה - לאחר שפורסם כי הוא נתבקש לוותר על התיק, לטובת אחר.

בנוסף לתפקידי השרים שפורסמו עד כה, ח"כ חיים כץ (הליכוד) ימונה לראשות ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, תפקיד אותו מילא בעבר. ח"כ מיקי חיימוביץ' (כחול לבן) תכהן בשלב הראשון כיו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, שתעסוק גם בנושאים בפיקוח על חוק צער בעלי חיים הנמצא כעת תחת ועדת החינוך. כמו כן, היא תהיה כסגנית יו"ר הכנסת ותהיה המועמדת מטעם כחול לבן, לתיק הקשור בתחומי עיסוקה שיימסר לכחול לבן בעוד שנה וחצי כפי שנכתב בהסכם הקואליציוני.

ח"כ איתן גינצבורג מונה ליו"ר ועדת הכנסת, ח"כ צבי האוזר מונה ליו"ר ועדת החוץ והביטחון וח"כ רם שפע מונה ליו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט. ח"כ יפעת שאשא ביטון מונתה לתפקיד יו״ר ועדת הקורונה בכנסת. ח״כ מיקי זוהר מונה ליושב ראש הקואליציה ויו״ר סיעת הליכוד, בהמשך ימונה לשר בממשלה.