שר הפנים, אריה דרעי, הודיע הערב (חמישי) כי חופי הרחצה ייפתחו ביום רביעי הקרוב, ה-20 במאי. במהלך הימים הקרובים יידרשו הרשויות להכשיר את חופי הרחצה בהתאם להנחיות משרד הבריאות. 

החלטת השר דרעי התקבלה בעקבות התייעצויות שקיים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש המל"ל מאיר שבת, מנכ"ל משרד הבריאות ומ"מ מנכ"ל משרד רה"מ. כאמור, בתום ההתייעצויות הוחלט על פתיחת עונת הרחצה כבר ביום רביעי הקרוב.

כזכור, עיריית תל אביב-יפו הציגה בתחילת השבוע לנציגי משרדי הבריאות והפנים את הצעתה למתווה לחזרה מיידית לפעילות של חופי הים המוכרזים בעיר תחת הכותרת – "ים כחול- תו סגול".

המתווה, שהוצג בחוף פרישמן, יקנה לבאי החופים סביבה בטוחה מהסכנה להידבקות בנגיף הקורונה, על פי כללי הנחיות משרד הבריאות: הקפדה על מרחק של שני מטרים בין השוהים בחוף, הקפדה יתרה על היגיינה ופעולות הסברה נרחבות בחוף.

המתווה הוצג על ידי המשנה למנכ"ל העירייה רובי זלוף, נציגי אגפי החופים והפיקוח העירוניים, נציגי החברה העירונית "אתרים", זכייני המסעדות המפעילות בחופים ונציגי משרדי הבריאות והפנים, וכולל את ההיבטים הבאים:

ישיבת מתרחצים בחוף המוכרז: בקבוצות של עד שישה אנשים תוך הקפדה על מרחק של שני מטרים מטרים בין הקבוצות. באחריות המשתמשים במתקני החוף לחטאם עם מטליות על בסיס אלכוהול בין שימוש לשימוש, ולא לשבת באופן ישיר על המתקנים אלא בהנחת מגבת על הכסאות והמיטות.  

שירותים: חציצה בפסים זוהרים בין היוצאים לנכנסים, הצבת שומר בכניסה לשירותים שיערוך בקרה לכמות השוהים בו זמנית וימדוד חום לנכנסים, הגבלת מספר השוהים בשירותים, התקנת אלכוג'ל ופחי אשפה ללא מגע יד, שמירה על מרחק בתור לשירותים.

מקלחות חוץ: החלשת זרם המים למניעת התזה והתפשטות של אדי מים, הקפדה על הושבת אנשים ברדיוס הגבוה משמונה מטרים מהמקלחות.

מלתחות וחדרי הלבשה- במידה ויוחלט על מתן אפשרות לשימוש במלתחות וחדרי הלבשה, יוגבל מספר המשתמשים בו זמנית, ויותקנו מתקני אלכוג'ל ללא מגע יד.

אכילה בשטח שולחנות וכסאות: הגדלת שטח הפריסה של השולחנות והכיסאות בהתאם למגבלות החוף על מנת לאפשר פעילות תוך שמירה על ריחוק חברתי בהתאם למתווה המסעדות בעיר, או לקיחת הזמנה באופן מקוון במידת האפשר, הגשת מזון על ידי עובד עם מסכה וכפפות.

קיוסק: סימון של שני תורים נפרדים ומרחקים של שני מטרים בין אדם לאדם, מיגון מזכוכית גבוהה או פרספקס באזור ההגשה.

תחנות העבודה (תחנות הצלה, משרדים, מרפאות, בתי מלאכה וכו'): ניקוי וחיטוי כל האזורים בתחנות העבודה כולל אביזרים וציוד שבשימוש נרחב לעיתים קרובות, פעילות בהתאם לכללי התו הסגול.

שטח החוף (מרחב ציבורי): הצבת שילוט הסברה בו כללי התנהגות במרחב הציבורי, פעילות ספורט ימי בהתאם לאישור משרד הבריאות ומסמך רשות הספורט, הקפדה על ריחוק חברתי מתחת לסככות צל, הצבת מתקן אלכוג'ל לחיטוי בסמוך למכונות תשלום.