ח״כ אבי דיכטר (מקום 10 ברשימת הליכוד) החליט הערב (חמישי) שלא להשתתף בהצבעה על כינון הממשלה, בטרם נודע שזו נדחתה, נוכח העובדה שראש הממשלה וראש תנועת הליכוד לא טרח כלל להיפגש עימו עד שעה זו ולהציע לו תפקיד ראוי בממשלה, בה בשעה שתפקידי שרים הוצעו לח״כים הממוקמים הרחק מאחוריו ברשימת הליכוד ואף לחברי כנסת שאינם חלק ממפלגת הליכוד. דיכטר אמר למקורביו: "זלזול שכזה אינו רק כלפיי, אלא מהווה יריקה בפרצופם של 130 אלף מתפקדי ליכוד שבחרו בי בעשירייה הראשונה בליכוד".

דיכטר העניק הערב ראיון לחדשות 12, בו פירט אודות הצעד שנקט: "אני מקום שמיני, גם יו"ר הכנסת יריב לוין וגם גלעד ארדן שיוצא לניו יורק...אז אני מקום שמיני. אני מעריך מאוד את החברים בליכוד ואת 36 חברי הכנסת, אבל אנחנו מפלגה דמוקרטית, יש פריימריז, מי שמכיר יודע כמה משקיעים כדי להגיע למקום גבוה. בפעם הקודמת הגעתי למקום ה-16 ורשימת השרים נקטעה במקום ה-14. הפעם אני בעשירייה הראשונה, לא יכול להיות שלא אהיה שר".

"אני תמכתי בנתניהו במרוץ לראשות הליכוד. המתנתי בסבלנות שבוע שלם. לפני כמה ימים נשלח אליי שליח עם הצעה, הייתי אומר מגונה, לתפקיד מחוץ לממשלה. דחיתי את ההצעה על הסף והובטחה לי פגישה. עד חמישי ב-17:00 לא קיבלתי ולו בדל של הודעה על פגישה כלשהי. לא אגיע להצבעה עד שתהיה פגישה מסודרת עם רה"מ", המשיך דיכטר.

"אם שעה לפני 18:00 זה מוקדם מדי אז אני לא מבין בלוחות זמנים. אני חושב שנתניהו מבין שאי אפשר לדלג על איש מהעשירייה הראשונה ועל 130 אלף מתפקדי ליכוד. הודעתי את מה שהודעתי ואני מאמין שפגישה בוא תבוא. אני מופתע, מפני שבפעם הקודמת בשיחה עם רה"מ שמעתי כמה המיקומים הם משמעותיים. יכולים להיות חריגים אבל אי אפשר לדלג על השמינייה הראשונה, זה לא יעבור ויעשה רעידת אדמה בעוצמה שמונה בסולם דיכטר", סיים דיכטר את דבריו.

אחריו עלה לשידור ח"כ מיקי זוהר והגיב לדיכטר: "אבי דיכטר הוא חלק מאבני היסוד של התנועה שלנו, תרם רבות לליכוד ולתנועה והוא צריך להיות בתפקיד משמעותי. אין לי ספק שאחרי שרה"מ יישב עם דיכטר, יעשו הכל כדי שדיכטר יהיה מרוצה. רה"מ עוד לא הספיק לשבת עם כולם, אנחנו סיעה גדולה, וזו הסיבה שביקשנו מגנץ לדחות את השבעת הממשלה. אני לא אוהב את המונח "בלפור". בליכוד יש כמה פרמטרים לקבלת תפקיד שר: היכולת שלך, איפה סיימת ברשימה, ומידת העבודה המשותפת עם ראש הממשלה".

מיקי זוהר (צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90)
מיקי זוהר (צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90)

גם השר צחי הנגבי איים להחרים את הממשלה, וצייץ בטוויטר: "‏נכון לעכשיו, דקות לפני הצגת הממשלה, עדיין לא זומנתי לשיחה בעניין הממשלה החדשה. אני מניח שלא זקוקים לי הערב בכנסת. שבת שלום!".

בהמשך פרסם הנגבי הודעה מפורטת: "לאחר תקופה ארוכה מאוד של חוסר ודאות פוליטית, הערב היה ראש הממשלה אמור להציג את ממשלתו בכנסת. לא אכחיש כי השמחה שלי על הקמת הממשלה הנחוצה כל כך לישראל, הייתה מהולה באכזבה עמוקה על כך שראש הממשלה לא מצא לנכון אפילו להזמין אותי לשיחה על מקומי בממשלה החדשה.

"מאז היבחרי לכנסת לפני 32 שנים, כיהנתי 12 שנים בממשלות הליכוד והובלתי בהצלחה שמונה משרדים ממשלתיים; למעלה משבע שנים מהן הייתי שותף להכרעות רגישות בקבינט המדיני-ביטחוני; עמדתי שש שנים בראשות ועדת החוץ והביטחון, ובראשות ועדות כנסת חשובות נוספות; וכיהנתי כמתאם פעולות האופוזיציה וכיושב ראש הקואליציה. נפלה בחלקי זכות גדולה לשרת כחבר הכנסת הותיק ביותר בליכוד, והשני בוותק שלו בכנסת כולה. 

אני מאמין כי ניסיוני העשיר יתרום רבות להצלחת הממשלה החדשה בתפקיד ביצועי בכיר. אני מאמין שאנחנו עדיין תנועה דמוקרטית, ושיש משקל גדול לבחירות הפנימיות שבהן אתם, חברי הליכוד, בוחרים לא רק את יושב ראש התנועה אלא גם את הצמרת המובילה של הליכוד.  
נמשיך לשמור על אופטימיות! מדינת ישראל זקוקה לליכוד חזק ומאוחד!".

צחי הנגבי (צילום: מרק ישראל סלם)
צחי הנגבי (צילום: מרק ישראל סלם)

מהליכוד נמסר בתגובה: "דיכטר והנגבי היו אמורים להגיע הערב לרה״מ בסביבות 20:00-21:00. יחד עם עוד ח"כים (7-8 איש). בגלל האיומים שלהם - בוטלו הפגישות שלהם". גורם בסביבת רה"מ: "לא מאיימים על ראש הממשלה".

בתוך כך, ח"כ גדעון סער (ליכוד) קרא לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לקרוא למפלגת ימינה להצטרף בכל זאת לממשלה: "אני קורא לראש הממשלה נתניהו לנצל את הדחיה בהשבעת הממשלה כדי לחדש את המו״מ עם ״ימינה״ להצטרפותה לקואליציה. הפערים ניתנים לגישור וחבל שהשותפה האידיאולוגית הקרובה ביותר לליכוד תישאר בחוץ. חשוב שהגוש הפרלמנטרי של המחנה הלאומי ישמור על אחדותו".