שר הביטחון, שמתקרב לסיום תפקידו, ויו"ר ימינה נפתלי בנט כינס הערב (חמישי) מסיבת עיתונאים, על רקע ההתפתחויות הפוליטיות ולקראת השבעת ממשלת האחדות בין הליכוד וכחול לבן.

"אני רוצה להתייחס לדיווח שרץ כאילו מתנהל מו"מ בין הליכוד וימינה" אמר בנט בראשית דבריו, "זה יצא מהליכוד. אין כלום, כי לא היה כלום. מהרגע הראשון לא הייתה שום כוונה ושום מו"מ מהצד של נתניהו כדי להכניס אותנו. אני אומר את זה לליכודניקים שעושים עליהם סיבוב עכשיו. אתמול בהסתר, כגנבים בלילה, הליכוד וכחול לבן הגישו את קווי היסוד של הממשלה. פתחתי לקרוא ונדהמתי".

"נתניהו העלים את הריבונות ואת יהודה ושומרון מההסכם" ציין בנט והוסיף: "יכול להיות שזה פגע ברגשות השמאל של גנץ, אשכנזי ואסף זמיר. נתניהו נשבע פעם אחר פעם שיחיל ריבונות מלאה ביו"ש. זו לא הייתה הבטחת בחירות, זו הייתה ה-הבטחה. בימים האחרונים הרשות הפלסטינית איימה שאם זה ייכלל בקווי היסוד הם ינתקו מגע. האירופים איימו, ומעל הכל גנץ ואשכנזי איימו. נתניהו נכנע".

נפתלי בנט. ללא קרדיט
נפתלי בנט. ללא קרדיט

"הוא גם מחק מקווי היסוד כל אפשרות לבצע שינוי במערכת המשפט שהוא כל כך מרבה לדבר עליה. הוא מחק את הטיפול במסתננים, את הטיפול בהסתדרות ובקבוצות הכוח בכלכלה שרק אם נשחרר את עצמנו מהלפיתה שלהן נוכל לצאת מהמשבר. נתניהו מחק כל זכר לימין" הוסיף בנט והבהיר כי "זו הסיבה שמהרגע הראשון לא הייתה לו שום כוונה להכניס אותנו, כי הוא ידע שאיתנו אי אפשר להעביר קווי יסוד כאלה. נתניהו רוצה לצדו גמדים מוחלשים, לא ימנים חזקים. אנחנו ימין נקי, חזק, ישר דרך, עקבי. בבחירה בין נתניהו לבין דרך הימין, נתניהו בוחר בנתניהו".

"זו לא ממשלת ימין, זו ממשלת נתניהו" סיכם בנט, "פירוק גוש הימין הוא הטעות הפוליטית הגדולה ביותר של נתניהו בעשור האחרון. נתניהו חושב שהוא יתחיל לפרק אותנו מבפנים. מרוב שהוא מנסה לפצל אותנו, הוא פיצל את עצמו מהימין ומהציונות הדתית, מהאנשים שהיו הכי נאמנים אליו ולדרך. אנחנו היום יוצאים לדרך חדשה של אלטרנטיבה שלטונית לנתניהו. ימין ממלכתי, ישר דרך ואמיץ. בעזרת השם וביחד עם השותפים הטובים שלי, שר התחבורה מהטובים שהיו מקום המדינה ושרת המשפטים מהטובות שהיו מקום המדינה. אנחנו יוצאים לדרך מאוחדים מתמיד".

שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', דיבר גם הוא ואמר: "בנט הזכיר את חמשת חברי הכנסת של ימינה. לא רצינו את זה אבל אנחנו בהחלט שלמים עם זה והולכים לאופוזיציה בראש מורם. נשרת את העם מהאופוזיציה בנחישות ובאופן ענייני. הציונות הדתית היא ציבור שמוביל תקווה בצבא, בכלכלה ובחברה. ראש הממשלה הפנה עורף לציבור הזה ולערכים שהוא נושא. בממשלה הזו היינו פשוט נעלמים. האמת שלנו הייתה מטושטשת, היינו נאלצים ליישר קו עם דברים שרחוקים מאוד מעולם הערכים שלנו. מן האופוזיציה נוכל לחזור ולומר את האמת שלנו בצורה מחודדת. חבריי בליכוד, עזבו את קרבות האגו שאתם מנהלים מול נתניהו. לא אזרתם אומץ לכתוב את המילים ריבונות ויו"ש בקווי היסוד".

"אם אין לכם אומץ לכתוב" הוסיף סמוטריץ', "מה הסיכוי שיהיה לכם אומץ לדרוש את זה. אם הממשלה תתמוך בהחלת ריבונות מלא-מלא, נתמוך בה. אם תתמוך או תעלים עין מהקמת מדינה פלסטינית, נילחם".

גם שרת המשפטים לשעבר איילת שקד נשאה דברים, ואמרה כי "יום הייתה אמורה לקום ממשלת שמאל בראשות נתניהו. שלושה דגלים הניף הימין. הראשון הוא הריבונות היא מפחדת לכתוב יהודה ושומרון. הם מפחדים מעמיר פרץ ואיציק שמולי שהתבטאו נגד ריבונות, או מגנץ ואשכנזי שאמרו שישימו לריבונות ברקס. אנחנו לא היינו מפחדים".

הליכוד הגיבו לדברי חברי ימינה, ומסרו: "בנט זרק את כל מפלגתו לאופוזיציה רק כי לא קיבל את תיק הבריאות. הוא יודע שזאת האמת ולכן הוא מזיע ומשקר. מי שפרש מגוש הימין זה בנט שניהל מגעים עם גנץ כדי להיכנס לממשלת מיעוט וסירב להמליץ לנשיא על ראש הממשלה נתניהו בניגוד להתחייבותו לבוחר. בזמן שראש הממשלה נתניהו יחיל ריבונות על יהודה ושומרון, כפי שמופיע ומתחייב בהסכמים הקואליציוניים, בנט יבלה באופוזיציה עם לפיד, ליברמן ויזבק. תם עידן בנט".