מאות שכירים ועצמאים הפגינו היום (חמישי) אחר הצהריים מול משכן הכנסת בירושלים, במחאה על המדיניות הכלכלית-חברתית והפגיעה הקשה בציבור גדול של שכירים ועצמאים, שאיבדו את מקומות עבודתם ונתונים על סף קריסה כלכלית. את ההפגנות יזמו ארגונים המובילים בשבועות האחרונים את המחאה על המצב הכלכלי חברתי הקשה שנוצר בעקבות משבר הקורונה.

המפגינים נשאו שלטים עליהם נכתב "העם נגד המנותקים" ויצאו בקריאות – "אין לכם בושה, מדינה באבטלה". "יש כאן איחוד מרגש בין קהילות, מגזרים וארגונים", ציין אחד ממובילי המחאה, אלון לי גרין, המנהל את ארגון "עומדים ביחד" והבטיח: "זו רק ההתחלה. נמשיך במחאות בסוף השבוע במקומות שונים בארץ וביום ראשון נשוב להפגין מול הכנסת בעת השבעת הממשלה".

לדבריו, "לא הגיוני שתקום ממשלת חירום שמתעסקת בהכל, חוץ מאשר במצב החירום של מיליוני אנשים – שכירים ועצמאים" והדגיש: "אנחנו צריכים פתרונות כלכליים ובטחונות חברתיים. חייבים לקבל בזמן משבר כזה ענק פיצוי מלא מהמדינה".

מובילי המחאה טענו עוד: "ממשלת נתניהו-גנץ  היא הממשלה הכי מנותקת בהסטוריה של ישראל. בשיאו של משבר כלכלי וחברתי ששלח למעלה ממיליון ישראלים לאבטלה, תקום הממשלה שתתעסק בהכל חוץ מאשר באנשים החיים כאן, שצריכים פתרונות אמיתיים וביטחון כלכלי. בזמן שהם חותמים על ג'ובים וכיבודים, אנחנו לא יודעים איך נסגור את החודש. אין ניתוק גדול מזה".

בתוך כך, האמן אהוד בנאי הצטרף אתמול למאבק להצלת תעשייה תרבות והאירועים, כאשר השיק את שירו "פועל במה" אותו הקדיש לצוות המלווה אותו ולכל עובדי הבמה ברחבי המדינה, אשר נותרו ללא תעסוקה ומבלי שיידעו מתי ישובו לעבוד. הנגנים, זמרי הליווי ויתר משתתפי הקליפ הם אנשי הצוות האישי המלווה את בנאי לאורך שנים ארוכות.

בבוקר הפגינו מול משכן הכנסת כאלף עובדים מענף התיירות מכלל המגזרים: משווקי תיירות, מורי דרך בתיירות פנים ותיירות נכנסת, מפיקי אירועים, סוכני נסיעות, חברות הסעה ובעלי אטרקציות. המפגינים מחו על גסיסת ענף התיירות והתעלמות הממשלה מעומק המשבר אשר מביאה את איגודי התיירות להתאגד יחד ולהכין אסטרטגית יציאה מהמשבר. 

 יוני שפירא, יו"ר עמותת מורשת דרך לתיירות נכנסת, אמר בהפגנה: "אנחנו בעיצומו של משבר עמוק שפוגע בכולנו. אנחנו מאמינים שעד אמצע שנה הבאה לא נראה שינוי ומרבית הענף ישאר מושבת. אנחנו דורשים מראש הממשלה, שר האוצר הנכנס, שר התיירות הנכנס, שר הרווחה לשתף אותנו בגיבוש האסטרטגיה ובמתן פתרונות מיידים לכלל הענף".