לאחר שראש הממשלה, בנימין נתניהו, אישר היום (חמישי) את חזרתה של מערכת החינוך לפעילות מלאה החל מראשון הקרוב, בכפוף להנחיות משרד הבריאות, החלו העיריות והרשויות המקומיות להיערך בהתאם.

עיריית ירושלים הודיעה כי גני הילדים ימשיכו לפעול במתכונת מלאה וללא קפסולות/רוטציה. כיתות א'-ג' ימשיכו ללמוד ביום ראשון במתכונת מלאה. עבור תלמידי כיתות ד'-י', יום ראשון יהיה יום התארגנות בית ספרי וביום שני יחזרו התלמידים ללמידה מלאה. תלמידי יא'-יב' ימשיכו ללמוד ביום ראשון על פי המערכת שתוכננה, וביום שני יחזרו למערכת מלאה.

עיריית אשדוד הודיעה כי ביום ראשון יפעלו  החינוך המיוחד ,כל גני הילדים (במתכונת מלאה וללא הפיצול לשתי קבוצות), כל כיתות א׳-ג׳ (במתכונת רגילה, וללא קפסולות), וכיתות יא׳-יב׳ (במתכונת רגילה וללא קפסולות). לעומת זאת, כיתות ד׳-י׳, ישובו לפעילות לימודית מלאה, רק ביום שלישי ה-19 במאי, וזאת בשל הצורך בהתארגנות מתאימה של מערכת החינוך העירונית לקליטתם מחדש.

עיריית ראשון לציון הודיעה כי בראשון הקרוב תפתח את כל גני הילדים, מעונות היום, כיתות א'-ג' וכיתות יא'- יב'. כיתות ד'- י' ייפתחו ביום שלישי הקרוב, 19.5, אחרי שתושלם ההתארגנות היסודית לקראת חזרת התלמידים, יחד עם משרד החינוך.

עיריית כרמיאל הודיעה כי גני הילדים יחזרו להפעלה מלאה (לא קפסולות) בראשון. בבתי ספר, כיתות א' – ג' – ישובו ללימודים מלאים ללא קפסולות החל מיום ראשון. כיתות ד' – ו' – במהלך הסופ"ש נקיים הערכת מצב ובהתאם יוחלט לפתוח לא יאוחר מיום שלישי. כיתות ז' – י"ב – ישובו ללימודים בהתאם להנחיות הצוותים החינוכיים בבתי הספר.

המועצה האזורית עמק הירדן הודיעה כי מערכת החינוך תחזור כולה לפעילות מלאה ביום שני, ה-18 במאי. עיריית בית שמש הודיעה כי תמשיך ביום ראשון הקרוב את מתכונת  הלימודים כפי שהיה במהלך השבוע האחרון, ללא שינוי.  במהלך יום ראשון הקרוב תקיים העירייה ישיבת הערכת מצב לחזרה לשגרה, ובסיומה תפרסם את מתכונת החזרה לשגרה ומועדה.