תחזית מזג האוויר: גל החום שהחל ביום רביעי צפוי להתחזק במהלך סוף השבוע, וימשיך ללוות אותנו גם בימים הקרובים. על פי התחזית של השירות המטארולוגי, עולה כי היום (שישי) תחול עלייה בטמפרטורות, ובהרים ובפנים הארץ ייעשה שרבי עם עומסי חום כבדים עד קיצוניים. בשעות הבוקר ינשבו רוחות מזרחיות חזקות בהרי הצפון.

משעות הצהרים בדרום הארץ ייתכנו גשמים מקומיים קלים. כמו כן, הלילה יהיה מעונן חלקית. יתכנו הגבלות ראות בדרום מישור החוף וצפון מערב הנגב. הטמפרטורות בתל אביב יגיעו ל-27 מעלות, בירושלים - 34, בחיפה – 29, בטבריה – 41, בבית שאן – 42, בבאר שבע – 34 ובאילת – 42.

בשבת צפוייה עלייה נוספת במידות החום, וברבו אזורי הארץ יהיה שרב ועומס חום כבד עד קיצוני. השרב הכבד יימשך ביום ראשון, כשברוב האזורים ימשיך לשרור עומס חום כבד עד קיצוני. במהלך הבוקר, בהרים ובצפון, ינשבו רוחות ובדרום ייתכן גשם מקומי קל. גם ביום שני יימשך השרב וימשיכו לשרור עמסי חום כבדים עד קיצוניים ברוב האזורים.

כמו כן, רשות המים הודיעה כי מפלס הכנרת עלה בחצי סנטימטר מאז אתמול, וכעת עומד על 208.89- מטרים. ככל הנראה, מדובר בשיא השנתי של המפלס

בתוך כך, צעירה בת 21 חולצה מנחל צביה כשהיא מעורפלת הכרה. צוותי מד"א העניקו טיפול רפואי והיא פונתה באמצעות מסוק צבאי לבית החולים רמב"ם במצב קשה עם מכת, וכשהיא מורדמת ומונשמת. צעירה נוספת במצב קל טופלה במקום ולא נזקקה לפינוי לבית החולים. 

בשל עומסי החום ותנאי השרב הכבדים, יצאה רשות הטבע והגנים בקריאה לציבור להימנע מיציאה לטיולים במסלולי הליכה בשטח הפתוח, וזאת מחשש להתייבשות וסכנת חיים. ברשות הזהירו כי בימים האחרונים נרשמו לא מעט אירועי התייבשות וחילוץ מטיילים משטחים אלו. בנוסף, החשש הוא גם שבשל החום הכבד קיימת סכנה מוגברת לשריפות. עם זאת, למרות החום הכבד, מטיילים רבים צפויים לפקוד את היערות, הפארקים והשטחים הפתוחים. 

בתוך כך, שר הפנים, אריה דרעי, הודיע אמש כי חופי הרחצה ייפתחו ביום רביעי הקרוב, ה-20 במאי. במהלך הימים הקרובים יידרשו הרשויות להכשיר את חופי הרחצה בהתאם להנחיות משרד הבריאות. החלטת השר דרעי התקבלה בעקבות התייעצויות שקיים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש המל"ל מאיר שבת, מנכ"ל משרד הבריאות ומ"מ מנכ"ל משרד רה"מ. כאמור, בתום ההתייעצויות הוחלט על פתיחת עונת הרחצה כבר ביום רביעי הקרוב.

משרד הבריאות ממליץ על נקיטת צעדי הזהירות הבאים, בד בבד עם ההתגוננות כנגד וירוס הקורונה:
1. יש לשהות  בסביבה מקוררת, בטמפרטורה של 22-24 מעלות, תוך שימוש במזגן. למי שאין מזגן בביתו, מומלץ לשהות במרחב ציבורי ממוזג, 2-3 שעות ביום, תוך שמירה על כל המלצות הריחוק חברתי.
2. להקפיד על שתיית מים בכמות מספקת כדי למנוע התייבשות.
3. לא להיחשף לחום מעל 25 מעלות. לא לצאת החוצה בשעות החום, לא לבצע מאמץ בחום, לא לשהות במכונית חונה.
4. חשוב להדגיש –חשיפה לשמש אינה מסייעת כנגד וירוס הקורונה! מניעת ההידבקות  בנגיף היא על ידי הקפדה על הנחיות משרד הבריאות – שמירת מרחק חברתי של 2 מטר, עטיית מסיכה על הפה ועל האף ושטיפת ידיים.
5. במיוחד במזג אוויר חם, חשוב לדאוג לבריאותם של בני משפחה חברים ושכנים מבוגרים, השוהים בבית לבדם, להתעניין בשלומם ולסייע להם תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות.